دوربین مداربسته اسپیددام (Speed dome) که آن را با نام های دیگری مانند دوربین گردان، دوربین PTZ و … می شناسند برای اشاره به دسته ای مشخص از دوربین های مداربسته با قابلیت های حرفه ای مورد استفاده قرار می گیرد.

مشخصه های اصلی دوربین اسپید دام چه چیزهایی هستند؟

دوربین های اسپیددام دارای دو مشخصه متفاوت نسبت به دوربین های ساده هستند. این دو مشخصه عبارتند از:

امکان چرخش: دوربین های اسپیددام امکان چرخش در زوایای مختلف به صورت افقی و عمودی را دارند. دوربین معمولا طوری طراحی می شود که بتواند حرز بچرخد پس محدودیتی در چرخش افقی وجود ندارد. زاویه چرخش عمودی هم به صورت انتخاب می شود که بالاتری امکان دید را برای کاربر ایجاد کند (معمولا بیش از 90 درجه چرخش عمودی). از طریق تلفیق حرکت افقی و عمودی دوربین های اسپیددام می توانند بازه بسیار وسعی از زوایا را پوشش دهند.

امکان زوم اپتیکال: گرچه همه دوربین های اسپید دام امکان زوم ندارند اما این قابلیت در بیش از 90 درصد آنها وجود دارد. از طریق این قابلیت شما می توانید بر روی مرکز تصویر بزرگنمایی داشته باشد. با ترکیب این قابلیت، با قابلیت چرخش می توان گفت دوربین میتواند در هر بخشی از زاویه دید خود زوم کند. میزان زوم دوربین های اسپیددام را معمولا با واحد x نمایش میدهند که ضریب بزرگنمایی دوربین را نشان می دهد.

دوربین های اسپیددام برای چه مکان هایی مناسب هستند؟

دوربین های اسپیددام برای مانیتوریگ و نظارت کنترل شده ایده آل هستند. بهترین استفاده از این دوربین ها برای نظارت کنترل شده (به همراه اوپراتور) در محیطهای بزرگ است. از طریق کنترل دوربین اوپراتور خواهد توانست عمکلرد دستگاه ها، افراد و … را در یک محیط بزرگ نظارت کند. البته توجه داشته باشید که دوربین اسپیددام در هر لحظه تنها بخشی از تصویر را نمایش می دهد و ضبط می کند پس پوشش دائمی بر روی کل محوطه وجود نخواهد داشت.

نقاط ضعف دوربین های اسپیددام

دوربین های اسپیددام به علت داشتن قطعات مکانیکی و حرکت، نیاز به تعمیرات و نگهداری به مراتب بیشتری نسبت به دوربین های عادی دارند. توصیه می شود این دوربین ها به صورت سالیانه مورد بازبینی و تمیزکاری قرار گیرند تا از آسیب به قسمت های مکانیکی آنها جلوگیری شود.

پیشنهاد کارشناسان نصب دوربین مداربسته

یکی از مشکلات رایج در بازار فروش و نصب دوربین مدار بسته، وجود برندهای فیک و تقلبی است که انتخاب را برای مشتریان سخت کرده است. از طرفی گروهی از مشتریان براین باورند که برندهای اصلی، گران قیمت هستند بنابراین هرچه هزینه بیشتری پرداخت کنیم کالای بهتری را خریداری کرده ایم. این موضوع به طور صد در صدی صحیح نیست و برندهای فیک نیز ممکن است با قیمتی بالا به فروش برسد. بنابراین توصیه می شود برای خرید دوربین مداربسته به نمایندگی های مجاز برندهای معتبر مراجعه نمایید. همچنین برای دریافت مشاوره رایگان با شماره زیر با کارشناسان ما تماس بگیرید:

021-88500020

به این مطلب امتیاز دهید 🙂