تکنولوژی دوربین مداربسته AHD یا (Analog High Definition) یک تکنولوژی آنالوگ و با روزولشن بالاست. این تکنولوژی با هدف افزایش رزولوشن تصویر در دوربین های آنالوگ در کنار تکنولوژی های  IP، HDTVI، HDCVI و HDSDI ابداع شده است.

تکنولوژی AHD چرا به وجود آمد؟

دوربین های مداربسته آنالوگ تیوی لاینی کیفیت تصویر محدودی داشتند. این موضوع به دلیل انتقال تصاویر با استاندارد های قدیمی تلویزیونی (PAL/NTSC) به وجود می آمد. برای رفع این مشکل متخصصان دست به کار طراحی استانداردهای جدید برای انتقال تصاویر در سیستم آنالوگ شدند و این موضوع منجر به تولید دوربین های مداربسته با تکنولوژی AHDشد.

سیستم مداربسته با تکنولوژی AHD چطور کار می کند؟

تفاوت چندانی بین سیستم مداربسته آنالوگ تیوی لاینی و سیستم AHD از نظر نحوه کار  وجود ندارد. در سیستم AHD تصاویر به صورت دیجیتال در چیپ تصویر دوربین تولید می شوند. سپس به وسیله یک چیپ کد گذاری اطلاعات با تکنولوژی AHD کد گذاری شده و برای انتقال اماده می شوند. اطلاعات به صورت سیگنال های AHD از طریق کابل کواکسیال یا کابل دو زوج تا محل DVR انتقال پیدا می کنند. در دستگاه DVR اطلاعات AHD توسط یک چیپ دکودر به اطلاعات دیجیتال تبدیل شده و برای ضبط و پخش توسط دستگاه اماده می شوند.

از آنجایی که اطلاعات در دوربین های AHD با همین روش کد گذاری می شوند امکان دیدن تصاویر دوربین های AHD برای دیگر DVRهای با تکنولوژی های مشابه (مانند HDTVI یا HDCVI) وجود ندارد. همچنین در دروبین های آنالوگ نسل جدید امکان مشاهده تصاویر دوربین از طریق اتصال مستقیم دوربین به تلویزیون وجود ندارد چراکه این دوربین ها دیگر از استاندارد های تلویزیونی برای انتقال اطلاعات استفاده نمی کنند.

آیا تکنولوژی AHD یک تکنولوژی انحصاری است؟

خیر. تکنولوژی AHD یک تکنولوژی باز است. این بدان معناست که همه شرکتها میتوانند از آن استفاده کنند. این موضوع باعث استقبال کارگاه ها و شرکتهای کوچک از این تکنولوژی شده. بیشتر دوربین های متفرقه موجود در ایران از تکنولوژی AHD استفاده می کنند.

پیشنهاد کارشناسان نصب دوربین مداربسته

یکی از مشکلات رایج در بازار فروش و نصب دوربین مدار بسته، وجود برندهای فیک و تقلبی است که انتخاب را برای مشتریان سخت کرده است. از طرفی گروهی از مشتریان براین باورند که برندهای اصلی، گران قیمت هستند بنابراین هرچه هزینه بیشتری پرداخت کنیم کالای بهتری را خریداری کرده ایم. این موضوع به طور صد در صدی صحیح نیست و برندهای فیک نیز ممکن است با قیمتی بالا به فروش برسد. بنابراین توصیه می شود برای خرید دوربین مداربسته به نمایندگی های مجاز برندهای معتبر مراجعه نمایید. همچنین برای دریافت مشاوره رایگان با شماره زیر با کارشناسان ما تماس بگیرید:

021-88500020

به این مطلب امتیاز دهید 🙂