دستگاه های NVR با توجه به المان های متفاوتی بررسی می شوند. در این مطلب به معرفی برخی از اصلی ترین این المان ها میپردازیم:

تعداد کانال تصویر و صدا

تعداد کانال های دستگاه NVR مشخص می کند این دستگاه امکان پشتیبانی از چند دوربین را دارد. دستگاه های NVR نیز مانند DVRها معمولا به صورت 4،8،16 یا 32 کانال تولید می شوند.

دستگاه های NVR معمولا فاقد ورودی صدا هستند. در صورتی که نیاز به نصب صدا در محل دوربین های داشته باشید باید از دوربین هایی استفاده کنید که دارای میکروفن داخلی هستند یا امکان نصب میکروفن بر روی آنها وجود دارد.

بالاترین روزولشن قابل پشتیبانی

دوربین های شبکه با روزولشن های متفاوت و بعضا بسیار بالا تولید می شوند اما دستگاه های NVR تنها بازه خاصی از این رزولوشن را پشتیبانی می کنند. گرچه میزان رزولوشن قابل پشتیبانی NVRها معمولا از رزولوشن دوربین بیشتر است اما در صورتی که میخواهید اقدام به خرید دوربینی با رزولوشن بسیار بالا کنید حتما به این خصوصیت توجه کنید.

رزولوشن و تعداد فریم ضبط

رزولوشن ضبط دستگاه NVR با رزولوشن قابل پشتیبانی آن متفاوت است. معمولا این دستگاه ها تصاویر را روزولشن 720p یا 1080p ضبط می کنند. در زمان انتخاب دستگاه به تعداد فریم ضبط دستگاه و روزولشن های ضبط آن توجه زیادی کنید.

POE بودن

قابلیت POE امکان تغذیه دوربین های مداربسته از طریق کابل شبکه را فراهم می کند. در صورتی که NVR شما دارای خروجی های POE باشد با اتصال دوربین ها به NVR نه تنها اطلاعات آنها به دستگاه منتقل می شود بلکه آنها تغذیه هم می شوند.

دستگاه های NVR با قابلیت POE معمولا گران قیمت تر از NVR های معمولی هستند و ممکن است تمام کانال های آنها دارای این قابلیت نباشد.

پهنای باند ورودی و خروجی

پهنای باند به معنای حجم اطلاعاتی است که به دستگاه منتقل یا از آن خارج می شود. میزان این حجم اطلاعات محدود است. هرچه روزولشن تصویر دوربین های شما  بیشتر باشد طبعا پهنای باند آنها نیز بیشتر است. از آنجایی که مبحث محسابه پهنای باند کمی تخصصی است بهتر است برای چک کردن پهنای باند مورد نیاز در سیستم مداربسته از کارشناسان این زمینه کمک بگیرید.

تعداد هارد قابل پشتیبانی

هر دستگاه NVR تعدادی مشخص از هارد دیسک را پشتیبانی می کند. در صورتی که نیاز به ضبط طولانی مدت تصاویر دارید حتما به این بخش توجه کنید.

(برای محاسبه میزان هارد دیسک مورد نیاز برای ضبط NVR کلیک کنید.)

پیشنهاد کارشناسان نصب دوربین مداربسته

یکی از مشکلات رایج در بازار فروش و نصب دوربین مدار بسته، وجود برندهای فیک و تقلبی است که انتخاب را برای مشتریان سخت کرده است. از طرفی گروهی از مشتریان براین باورند که برندهای اصلی، گران قیمت هستند بنابراین هرچه هزینه بیشتری پرداخت کنیم کالای بهتری را خریداری کرده ایم. این موضوع به طور صد در صدی صحیح نیست و برندهای فیک نیز ممکن است با قیمتی بالا به فروش برسد. بنابراین توصیه می شود برای خرید دوربین مداربسته به نمایندگی های مجاز برندهای معتبر مراجعه نمایید. همچنین برای دریافت مشاوره رایگان با شماره زیر با کارشناسان ما تماس بگیرید:

021-88500020

به این مطلب امتیاز دهید 🙂