دوربین مداربسته خانگی باید چه خصوصیاتی داشته باشد و چه دوربینی برای منازل مناسب است؟ این سوالی است که تمامی افرادی که قصد خرید دوربین برای منزل خود را دارند از ما می پرسند. در این رابطه در این مطلب اطلاعات مفیدی به شما خواهیم داد.

به چند دوربین برای ساختمان نیاز دارم؟

در ساختمان های مسکونی جدا از شکل و متراژ ساختمان معمولا محل های زیر نیاز به نصب دوربین مداربسته دارند.

درب ورودی ساختمان: اولین و مهمترین اولویت پوشش دادن تمامی ورودی های ساختمان است. از این طریق می توانید ورود و خروج افراد و هویت آنها را به خوبی شناسایی کنید. سعی کنید در ورودی های ساختمان از بالاترین کیفیت دوربین استفاده کنید.

پارکینگ ها: پارکینگ ها به علت دسترسی آسان یکی از آسیب پذیر ترین محل های ساختمان هستند که باید حداقل به صورت اولیه با دوربین ها پوشش داده شوند.

حیاط: در صورتی که در حیاط ساختمان تجهیزات گران قیمت وجود دارد یا امکان ورود از دیوارهای اطراف حیاط وجود دارد باید برای پوشش حیاط نیز حداقل یک دوربین در نظر گرفت.

پشت بام: در صورتیکه تجهیزات حساس و گران قیمت در پشت بام وجود دارد یا امکان وجود از ساختمان های اطراف به پشت بام ساختمان وجود دارد باید برای پشت بام یا ورودی آن حداقل یک دوربین در نظر بگیرید.

انباری ها: معمولا می توان دوربین های پارکینگ را به نحوی نصب کرد که یک پوشش اولیه از انباری ها ایجاد کنند. در صورتی که انباری های ساختمان حساسیت زیادی دارند یا خیلی آسیب پذیر هستند بهتر است از دوربین جداگانه برای پوشش آنها استفاده شود.

محوطه بیرونی ساختمان: در صورتی که ساکنین ساختمان خودروهای خود را بیرون از منزل پارک می کنند بهتر است از حداقل دو دوربین برای پوشش محوطه بیرونی ساختمان استفاده شود.

در داخل منزل چه دوربین هایی مناسب خواهد بود؟

نصب دوربین در داخل منازل بیشتر با توجه به نیاز مشتری صورت می گیرد و البته با توجه به حساسیت ظاهر منزل معمولا پس از بازدید از محل تعداد و نوع دوربین های مشخص می شود. توجه داشته باشید که نصب دوربین هایی که قابل دیدن نباش (مخفی باشد) منع قانونی و مجازات سنگینی دارد. این کار حتی در صورتی که منزل برای خود شما باشد هم ممنوع است به جز در مواردی که از مجوز از مراجع ذی صلاح دریافت شده باشد.

چه برندهایی برای منازل مسکونی مناسب است؟

برای منازل مسکونی معمولا برندهای معتبر با بازه قیمت متوسط توصیه می شوند. از بین این برندها، برندهای هایک ویژن (Hikvision)، داهوآ (Dahua) و یونی ویو (Uniview) کاربرد زیادی در منازل دارند.

برای اطلاعات بیشتر در این رابطه با راهنمای انتخاب برند دوربین مداربسته مراجعه کنید.

آیا پکی را برای استفاده در منازل توصیه می کنید؟

سیستم مداربسته یک سیستم تخصصی است که باید برای هر محل به صورت مجزا طراحی و اجرا شود. استفاده از پک ها تنها کمکی به فروشنده است. در صورتی که میخواهید یک سیستم مداربسته موثر نصب کنید بهتر است از استفاده از پک خودداری کرده و با اطلاعات بالا یک سیستم مناسب را انتخاب کنید.

پیشنهاد کارشناسان نصب دوربین مداربسته

یکی از مشکلات رایج در بازار فروش و نصب دوربین مدار بسته، وجود برندهای فیک و تقلبی است که انتخاب را برای مشتریان سخت کرده است. از طرفی گروهی از مشتریان براین باورند که برندهای اصلی، گران قیمت هستند بنابراین هرچه هزینه بیشتری پرداخت کنیم کالای بهتری را خریداری کرده ایم. این موضوع به طور صد در صدی صحیح نیست و برندهای فیک نیز ممکن است با قیمتی بالا به فروش برسد. بنابراین توصیه می شود برای خرید دوربین مداربسته به نمایندگی های مجاز برندهای معتبر مراجعه نمایید. همچنین برای دریافت مشاوره رایگان با شماره زیر با کارشناسان ما تماس بگیرید:

021-88500020

به این مطلب امتیاز دهید 🙂