Super HAD CCD نسخه ای ارتقا یافته از حسگر HAD CCD سونی است که دارای حساسیت بالایی نسبت به نور است و در دوربین های مدار بسته مورد استفاده قرار می گیرد. در این حسگر از تکنولوژی جدیدتر و پیشرفته تری نسبت به ورژن قبلی استفاده شده است. از جمله  ویژگی های این نسخه می توان به افزایش تعداد پیکسل ها و اندازه کوچکتر حسگر CCD اشاره نمود که در نتیجه منجر به کوچکتر شدن محدوده دیافراگم در سنسور شده که به دنبال آن مشکل حساسیت کم سنسور نسبت به نور نیز برطرف گردیده است.

در این ورژن، یک لنز در بالای سنسور برای تمرکز هرچه بیشتر نور قرار گرفته است، که باعث گسترش دامنه مجازی عملکرد دیافراگم شده و حساسیت نوری را نیز ارتقا بخشیده است. سونی، اولین شرکتی است که از این فناوری در سنسور تصویر CCD استفاده نموده است.

نحوه عملکرد

به طور کلی در تکنولوژی Super HAD سونی مشکلات مربوط به حساسیت نوری از دو طریق برطرف گردیده است:

1) با قرار دادن میکرولنزها به طور مستقیم در بالای هر پیکسل در CCD: بدین ترتیب نور بیشتری به طور مستقیم بر روی هر کدام از پیکسل ها به صورت جداگانه متمرکز می گردد.

2) با بهینه سازی ساختار میکرولنز ها: بدین ترتیب نواحی کاذب میان پیکسل ها کاهش یافته و همچنین میزان حجم کمتری از نور به هدر می رود.

تفاوت Super HAD CCD با CCD های معمولی

مزیت اصلی CCD های Super HAD نسبت به CCD های معمولی سونی حساسیت بالاتر آنها نسبت به نور است. به صورت تقریبی این CCD ها تا  دو برابر حساسیت بیشتری نسبت به CCD های معمولی در مقابل نور دارند. بدین ترتیب دوربین های مدار بسته ای که مجهز به این CCD ها باشند تصویری با حداقل نصف نویز کمتر در نورهای کم و محیط های تاریک ایجاد می کنند. این  CCD ها همچنین حدود 6db (مقدار 6 دسیبل) نسبت سیگنال به نویز کمتری دارند.

در پایان نمی توان عنوان نمود که Super HAD CCD رزولوشن تصویر شما را افزایش می دهد. این حسگر تنها به صورت بهینه از نور موجود استفاده می کند و به شما این امکان را می دهد که یک تصویر با کیفیت مناسب و با نویز و ارتعاش کمتر در محیط های کم نور و تاریک داشته باشید.

پیشنهاد کارشناسان نصب دوربین مداربسته

یکی از مشکلات رایج در بازار فروش و نصب دوربین مدار بسته، وجود برندهای فیک و تقلبی است که انتخاب را برای مشتریان سخت کرده است. از طرفی گروهی از مشتریان براین باورند که برندهای اصلی، گران قیمت هستند بنابراین هرچه هزینه بیشتری پرداخت کنیم کالای بهتری را خریداری کرده ایم. این موضوع به طور صد در صدی صحیح نیست و برندهای فیک نیز ممکن است با قیمتی بالا به فروش برسد. بنابراین توصیه می شود برای خرید دوربین مداربسته به نمایندگی های مجاز برندهای معتبر مراجعه نمایید. همچنین برای دریافت مشاوره رایگان با شماره زیر با کارشناسان ما تماس بگیرید:

021-88500020

به این مطلب امتیاز دهید 🙂