کابل تصویر RG59 یک نوع کابل کواکسیکال است که برای انتقال داده های تصویری و ویدیئویی استفاده می شود. این کابل از نظر طراحی و ساختار، شبیه به کابل آنتن تلویزیونی است که البته در دو مشخصه ی مغزی و شیلد باهم تفاوت دارند. این کابل، اغلب برای راه اندازی دوربین های مدار بسته ی آنالوگ به کار می رود و از رایج ترین نوع کابل های کواکسیکال است.

ویژگی کابل RG59

کیفیت تصویر به عواملی چون: نوع مغزی، قطر آن، ضخامت شیلد و محافظ های داخلی و خارجیِ کابل بستگی دارد. مغزی و شیلد این کابل ها از مس، آلومینیوم و آلیاژ تشکیل شده است که از با کیفیت ترین آن ها، می توان به مغزی و شیلد مس اشاره کرد. قطر مغزی این کابل ها از 1.2 تا 1.8 میلیمتر است که هرچه قطر مغزی بیشتر باشد، تصویر با کیفیت تری ارائه می دهد. یک عایق سفید رنگ از جنس فوم و یا پلاستیک، اطراف مغزی را در بر گرفته است که سبب جدا کردن مغزی از شیلد می شود. بعد از این عایق، محافظ تار و پودی به نام شیلد قرار دارد که نویز های اطراف را جذب نموده و اختلال در کیفیت تصاویر را کاهش می دهد. در نمونه های با کیفیت تر از این نوع کابل، می توان محافظ دیگری در بین عایق و شیلد مشاهده کرد که نویز پذیری کابل را کمتر می کند. لایه ی بیرونی این کابل از یک روکش PVC تشکیل شده است و وظیفه ی حفاظت از کابل را به عهده دارد.

طول کابل

مسیر های طولانی و فواصل بسیار زیاد، بر کیفیت تصویر، تاثیر گذار است. به طور کلی هر چه مسیر این کابل ها طولانی باشد، تصاویر دچار افت کیفیت می شوند. کابل کشی با RG59 تا فاصله ی 500 متر بلامانع است اما در صورتی که بخواهید طول بیشتری را کابل کشی کنید، بهتر است از کابل های فیبر نوری استفاده نمایید.

از عوامل دیگری که می تواند بر کیفیت تصاویر در کابل RG59 تاثیر گذار باشد، محدوده ی فرکانس و یا پهنای باند است. با افزایش طول کابل، افت سیگنال در کابل بیشتر شده و نویز بیشتری در تصاویر مشاهده خواهیم کرد.

مطالب پیشنهادی:

پیشنهاد کارشناسان نصب دوربین مداربسته

یکی از مشکلات رایج در بازار فروش و نصب دوربین مدار بسته، وجود برندهای فیک و تقلبی است که انتخاب را برای مشتریان سخت کرده است. از طرفی گروهی از مشتریان براین باورند که برندهای اصلی، گران قیمت هستند بنابراین هرچه هزینه بیشتری پرداخت کنیم کالای بهتری را خریداری کرده ایم. این موضوع به طور صد در صدی صحیح نیست و برندهای فیک نیز ممکن است با قیمتی بالا به فروش برسد. بنابراین توصیه می شود برای خرید دوربین مداربسته به نمایندگی های مجاز برندهای معتبر مراجعه نمایید. همچنین برای دریافت مشاوره رایگان با شماره زیر با کارشناسان ما تماس بگیرید:

021-88500020

به این مطلب امتیاز دهید 🙂