تنظیمات PRESET در دوربین مداربسته گردان یا اسپید دام به دلیل کارایی متفاوتی که نسبت به سایر دوربین های مدار بسته داردمتفاوت است.

تنظیمات PRESET در دوربین مداربسته چیست؟

PRESET یا تنظیمات پیش فرض قابلیتی است که تنها دوربین های مدار بسته گردان از آن پشتیبانی می کند. این قابلیت در جهت راحتی کاربران و آسان سازی کار با دوربین مدار بسته PTZ در نظر گرفته شده است. با استفاده از این قابلیت کاربر می تواند دوربین را برای عملکرد های مختلفی از جمله زوم کردن، فوکوس ثبت تصاویر در نقطه دلخواه و …تنظیم نماید.

کاربر می تواند PRESET های مورد نظر خود را با توجه به شرایط محیطی و ویژگی های مکان مورد نظر در دستگاه ضبط DVR تعریف کند. پس از تعریف این حالت های پیش فرض دوربین با خواندن این دستور العمل ها به طور خودکار عمل می کند. لازم به ذکر است که PRESET ها در دوربین های مداربسته گردان معمولا از تعداد مشخصی برخوردارند که البته این تعداد معمولا خیلی بیشتر از سطح مورد نیاز کاربر است.

نحوه تنظیم این قابلیت به این صورت است که برای مثال می توانید یک PRESET را بر روی درب ورودی تعریف کرده و PRESET دوم را برای مشاهده راهرو تنظیم کنید. همچنین می توانید بازه زمانی ثبت تصاویر را در زوایای مختلف محوطه مشخص کنید. PRESET اول را روی 5 ثانیه و PRESET دوم را روی 15 ثانیه قرار دهید.

نحوه انجام تنظیمات PRESET در دوربین مداربسته

نحوه تنظیمات PRESET ها بسیار آسان و استفاده از آنها نیز راحت است. شما به آسانی می توانید آنها را تعریف کرده و برای مشاهده هر کدام از نقاط دلخواه خود آنها را انتخاب کنید. نحوه تنظیمات PRESET ها به شرح زیر است:

  •  تا 255 PRESET می توان برای دوربین های اسپید دام تعریف نمود.
  • یک سری تنظیمات PRESET از قبل بر روی سیستم تعریف شده است که قابل حذف و تغییر نیستند.

1. در مرحله اول سراغ منوی تنظیمات Preset (preset configuration) می رویم و مسیر زیر را دنبال می کنیم:

MAIN MENU>>DOME SETTINGS>>PRESETS

2. شماره PRESET ای که قصد تنظیم ان را دارید انتخاب کنید:

برای این منظور باید به قسمت PRESET NUM بروید و بر روی IRIS+ کلیلک کنید. با بالا و پایین کردن CURSOR نیز می توانید شماره PRESET را انتخاب نمائید.

3. موقعیت دوربین را برای ثبت تصویر از نقطه دلخواه در PRESET مشخص کنید:

در این مرحله باید به قسمت PRESET PTZ رفته و بر روی IRIS+ برای تنظیم PRESET پیش فرض کلیک کنید. با استفاده از دکمه های نشانگر می توانید جهت دوربین را برای موقعیت های دلخواه تغییر دهید، پس انجام این کار برای تأیید تنظیمات و بازگشت به منوی قبلی بر روی IRIS + کلیک کنید.

برند دوربین مداربسته

مهم ترین مزیتی که برندهای معتبر نسبت به برندهای متفرقه موجود در بازار دارند شامل گارانتی طولانی مدت، کیفیت بالا، عمر طولانی محصول و استفاده از تکنولوژی روز دنیا در محصولات است که هیچ یک از برندهای متفرقه موجود در بازار پارامتر کیفیت، گارانتی و… را تضمین نمی کنند. ممکن است با خرید سیستم نظارتی از یک برند متفرقه هزینه کمتری را پرداخت کنید اما در دراز مدت به دلیل طول عمر کوتاه، کاهش کیفیت و … مجبور خواهید بود که هزینه زیادی را صرف تعمیر و یا جایگزینی دوربین مداربسته جدید نمایید. توصیه می کنیم از ابتدا یک برند معتبر را انتخاب کنید که گارانتی مناسبی را ارائه بدهد.

بهتر است قبل از آنکه اقدام به خرید کنید نیازها و سطح توقعتان را از دوربین مداربسته مشخص کنید. لازم به ذکر است برند می تواند معرف میزان کارآیی، طول عمر مفید دستگاه، کیفیت تصویر و تکنولوژی هایی که دوربین می تواند پشتیبانی کند باشد.

جنس بدنه دوربین مداربسته

دوربین های مداربسته در دو نوع پلاستیکی و فلزی در بازار ارائه می شوند. دوربین هایی با بدنه پلاستیکی بیشتر برای فضاهای داخلی کاربرد دارند. البته این بدین معنا نیست که نمی توان در فضاهای خارجی از آن ها استفاده کرد. دوربین هایی با بدنه فلزی به دلیل آنکه در برابر گردوغبار و ریزش برف و باران و… مقاوم تر هستند در فضاهای خارجی کاربردی تر خواهند بود. لازم به ذکر است که بدنه فلزی گران تر از بدنه پلاستیکی است. اگر دوربین را زیر سقف نصب می کنید نیازی ندارد که حتما بدنه فلزی داشته باشد زیرا با وجود استاندارد IP و IK دوربین های پلاستیکی نیز تا حد قابل قبولی نسبت به گرد و غبار، آب و ضربه مقاوم هستند. میزان استاندارد IP و IK به طور کامل در کاتالوگ دوربین نوشته شده است.

پیشنهاد کارشناسان نصب دوربین مداربسته

یکی از مشکلات رایج در بازار فروش و نصب دوربین مدار بسته، وجود برندهای فیک و تقلبی است که انتخاب را برای مشتریان سخت کرده است. از طرفی گروهی از مشتریان براین باورند که برندهای اصلی، گران قیمت هستند بنابراین هرچه هزینه بیشتری پرداخت کنیم کالای بهتری را خریداری کرده ایم. این موضوع به طور صد در صدی صحیح نیست و برندهای فیک نیز ممکن است با قیمتی بالا به فروش برسد. بنابراین توصیه می شود برای خرید دوربین مداربسته به نمایندگی های مجاز برندهای معتبر مراجعه نمایید. همچنین برای دریافت مشاوره رایگان با شماره زیر با کارشناسان ما تماس بگیرید:

021-88500020

به این مطلب امتیاز دهید 🙂