مبحث انتقال تصویر در دوربین مداربسته همواره یکی از بخش های مهم در راه اندازی یک سیستم مداربسته محسوب می گردد و این امکان را فراهم می کند که شما بتوانید در مواقعی که در مکان مورد نظر حضور ندارید بر سیستم مداربسته خود نظارت داشته باشید. این کار اغلب توسط اپلیکشن هایی که مخصوص برنامه های مداربسته ساخته شده اند امکان پذیر است. کافی است تا این اپلیکشن ها را در گوشی همراه یا تبلت و … خود نصب نموده و تصاویر را مشاهده نمایید.

انتقال تصویر دوربین مداربسته با اپلیکیشن

حال موضوعی که اخیرا در این باره مطرح شده انتقال تصویر دوربین مداربسته از طریق اپلیکشن تلگرام است که در این مقاله قصد داریم به آن بپردازیم. تلگرام یکی از اپلیکشن های محبوب در میان کاربران ایرانی است و دارای امکانات فوق العاده جذاب و کاربردی بوده و به همین جهت نیز توانسته تا حد زیادی در هر دو نسخه موبایل و دسکتاپ در میان کاربران رواج یابد.

نکته حائز اهمیت این است که برای دسترسی به تصاویر دوربین های مداربسته  از راه دور بر روی گوشی، تبلت یا لپ تاپ خود به یک بستر امن و دو طرفه نیاز داریم تا در عین دسترسی آسان به اطلاعات و تصاویر امنیت این اطلاعات را نیز تضمین نماید. این بستر های امن جهت دریافت و مدیریت تصاویر، همان اپلیکیشن هایی هستند که توسط توسعه دهندگان و متخصصین حوزه نرم افزار طراحی و در دسترس ما قرار می گیرند. فرآیندی که در حین انتقال تصاویر و دریافت آن ها بر روی دستگاه شما انجام می گیرد مقوله ای است که بسیار پیچیده بوده و درک آن تا حدودی سخت است. لذا ما در اینجا به شرح مختصری از مراحل آن می پردازیم.

روش انتقال تصویر دوربین با موبایل

همان طور که می دانید برای دریافت اطلاعات تصاویر بر روی دستگاه خود ابتدا باید دستگاه ضبط ( NVRDVR ) را به شبکه و سپس به مودم متصل نمائیم، سپس می بایست اپلیکشن مربوطه را بر روی تلفن همراه خود نصب نماییم. بعد از طی مراحل ذکر شده می توان اطلاعات تصاویر را بر روی دستگاه خود دریافت کنید. اما لازم است بدانید که اطلاعات تصاویری که دستگاه ضبط از دوربین های مداربسته دریافت نموده و برای ما ارسال می کند بر اساس کدگذاری های خاصی که بطور کلی به آن زبان کامپیوتر گفته می شود انجام شده و به صورت فایل های نوشتاری توسط تلفن همراه دریافت می شود. سپس این اطلاعات توسط اپلیکشین ترجمه شده و به صورت تصویر برای ما قابل مشاده می شوند.  این کل پروسه ای است که در عرض چند ثانیه بوقوع می پیوندد.

در ضمن در این پروسه مقداری از حجم و ترافیک اینترنتی ما نیز که بسیار ناچیز خواهد بود (به دلیل آنکه فایل ها پس از کدگذاری به فایل های نوشتاری تبدیل می گردند) مصرف می گردد و اغلب اطلاعات تصاویر در این فرآیند به صورت بسته های چند کیلوبایتی متنی منتقل خواهد شد.

چرا اطلاعات کدگذاری می گردند؟

حال این سوال مطرح می گردد که این کدگذاری اطلاعات به چه منظوری انجام می شود که در پاسخ به آن باید بگوییم که دو دلیل عمده برای آن وجود دارد.

1. دلیل کدگذاری اطلاعات پیش از ارسال در واقع تامین امنیت این دیتا هاست. با کدگذاری این اطلاعات راه برای هکر ها و سایر افرادی که قصد دسترسی به اطلاعات شما را دارند بسته می شود.

2. دلیل دیگری که عمل کدگذاری بر روی فایل انجام می شود این است که با کمک کدگذاری های کامپیوتری عمل فشرده سازی نیز بر روی این دیتا ها انجام شده و از فایل حجیم تصویری به کدهای متنی با حجم بسیار کم و در حد کیلوبایت تبدیل می شوند. در نتیجه انتقال این فایل ها با سرعت بسیار بالایی انجام شده و در مصرف حجم اینترنت نیز صرفه جویی می گردد.

معایب انتقال تصویر با تلگرام

حال به سراغ مطلب و هدف اصلی این مقاله می رویم انتقال تصویر دوربین مداربسته با استفاده از تلگرام. تنها مزیت استفاده از تلگرام به عنوان اپلیکیشن دریافت کننده تصاویر بر روی موبایل این است که کاربران زیادی داشته و در 90 درصد گوشی های موبایل وجود دارد. اما عیب و اشکالی که استفاده از تلگرام برای دریافت اطلاعات تصاویر دارد این است که:

1. با استفاده از تلگرام امنیت اطلاعات تصاویر به خطر می افتد.

2. استفاده از تلگرام باعث می شود تا حجم زیادی از ترافیک اینترنت مصرف شده و سرعت آن نیز به شدت کاهش یابد

3. صرف نظر از دو مورد فوق با استفاده مکرر از تلگرام برای دریافت تصاویر حافظه آن در  مدت زمان بسیار کوتاهی پر شده و گوشی شما را بسیار کند نموده و منجر به هنگ کردن آن می شود.

در پایان باید عنوان کنیم که با توجه به معایب استفاده از تلگرام برای دریافت تصاویر بهتر است که از اپلیکیشن های مخصوص دریافت تصاویر بر روی گوشی خود که اختصاصا برای انجام همین کار طراحی شده اند استفاده نمایید، تا هم امنیت اطلاعات تان به خطر نیفتد و هم در مصرف پهنای باند خود صرفه جویی نمایید.

پیشنهاد کارشناسان نصب دوربین مداربسته

یکی از مشکلات رایج در بازار فروش و نصب دوربین مدار بسته، وجود برندهای فیک و تقلبی است که انتخاب را برای مشتریان سخت کرده است. از طرفی گروهی از مشتریان براین باورند که برندهای اصلی، گران قیمت هستند بنابراین هرچه هزینه بیشتری پرداخت کنیم کالای بهتری را خریداری کرده ایم. این موضوع به طور صد در صدی صحیح نیست و برندهای فیک نیز ممکن است با قیمتی بالا به فروش برسد. بنابراین توصیه می شود برای خرید دوربین مداربسته به نمایندگی های مجاز برندهای معتبر مراجعه نمایید. همچنین برای دریافت مشاوره رایگان با شماره زیر با کارشناسان ما تماس بگیرید:

021-88500020

به این مطلب امتیاز دهید 🙂