برد در دوربین های مدار بسته ی بی سیم، در واقع همان بهترین فاصله برای دریافت و ارسال تصاویر بدون نیاز به کابل کشی است. با توجه به اینکه دوربین های مدار بسته ی بی سیم، شامل دو دسته ی آنالوگ و دیجیتال هستند، محدوده ی برد در آن ها نیز متفاوت خواهد بود.

دوربین های مدار بسته ی بی سیم آنالوگ

در دوربین های بی سیم آنالوگ، انتقال ویدئو های صوتی و تصویری، با استفاده از فرکانس و امواج رادیویی صورت می گیرد. برد این دوربین های بی سیم، حدود 90 متر است که در صورت وجود موانعی چون: دیوار و یا دیوار، محدوده ی برد کمتری را شامل می شود. پهنای باند در این دوربین های بی سیم، در سه فرکانس 900 مگا هرتز، 2.4 گیگاهرتز و 5.8 گیگاهرتز موجود است که در حال حاضر اکثر دوربین های نظارتی بی سیم، با فرکانس 2.4 گیگا هرتز عمل می کنند.

دوربین مدار بسته ی بی سیم IP

به دوربین های که دارای استاندارد IEE802.11 و یا WiFi هستند، دوربین های مدار بسته ی بی سیم دیجیتالی (تحت شبکه) می گوییم. ویدئو های صوتی و تصویری، در این دوربین های بی سیم، از طریق بسته های دیجیتالی رمز گذاری می شود و با پهنای باند اینترنت، انتقال داده می شوند. محدوده ی برد در این دوربین های بی سیم، حدود 137 متر است. همچنین این دوربین، با استفاده از تکنولوژی WiFi، امکان ارسال و دریافت تصاویری با حجم بالا را فراهم می کند.

باید توجه داشته باشیم که در صورت استفاده از دوربین های شبکه در تعداد زیاد، ممکن است در پهنای باند و انتقال تصاویر، اختلال ایجاد شود. بر همین اساس بسیاری از کارشناسان، از چند شبکه ی بی سیم اینترنتی استفاده می کنند.

پیشنهاد کارشناسان نصب دوربین مداربسته

یکی از مشکلات رایج در بازار فروش و نصب دوربین مدار بسته، وجود برندهای فیک و تقلبی است که انتخاب را برای مشتریان سخت کرده است. از طرفی گروهی از مشتریان براین باورند که برندهای اصلی، گران قیمت هستند بنابراین هرچه هزینه بیشتری پرداخت کنیم کالای بهتری را خریداری کرده ایم. این موضوع به طور صد در صدی صحیح نیست و برندهای فیک نیز ممکن است با قیمتی بالا به فروش برسد. بنابراین توصیه می شود برای خرید دوربین مداربسته به نمایندگی های مجاز برندهای معتبر مراجعه نمایید. همچنین برای دریافت مشاوره رایگان با شماره زیر با کارشناسان ما تماس بگیرید:

021-88500020

به این مطلب امتیاز دهید 🙂