مشکل اکثر کاربرانی که از دوربین های مدار بسته و تجهیزات آن در محل کار و یا منزل شخصی استفاده می کنند، مشکل پخش تصاویر ضبط شده در داخل دستگاه NVR و یا DVR است. بنابراین به منظور رفع این مشکل باید از نرم افزار و پلیر های مخصوص متناسب با فرمت های ویدئویی ضبط شده استفاده نمود.

همانطور که می دانید تصاویر ویدئویی در دستگاه ضبط NVR دارای حجم زیادی هستند و عمل ذخیره سازی را دشوار می کنند. به علاوه فضای زیادی از هارد را نیز اشغال می کنند. این مشکل با کمک تکنیک های فشرده سازی مختلفی که توسط تولیدکنندگان در تکنولوژی سیستم های مداربسته تعبیه شده اند تا حدود زیادی برطرف شده است. از جمله این روش های فشرده سازی، می توان به فرمت های فشرده سازی MJPEG4  ،H.264 ،H.265  و …. اشاره نمود.

عمل فشرده سازی در فرمت H.265 بدین صورت است که طی دستورات نرم افزاری خاص فایل های صوتی و تصویری کدگذاری شده و فشرده می شوند، بطوریکه نهایتا فایل های ذخیره شده فضای کمتری از هارد را اشغال می کنند. HEVC یا H.265 ورژن ارتقا یافته فرمت H.264 است. با این تفاوت که قابلیت فشرده سازی در آن تا ۲ برابر بیشتر ولی در همان سطح کیفیت می باشد. برای پخش تصاویر ذخیره شده با فرمت HEVC باید از پلیرهایی با توانایی پخش این فرمت استفاده نمود.

پلیرهای  H.265 در واقع نرم افزارهایی هستند که قابلیت پخش فایل های مختلف صوتی تصویری را دارند. در ادامه شما را با چند نمونه از این نرم افزار ها به همراه لینک دانلود آشنا می کنیم:

نرم افزار AVC HD Player

نرم افزار Elecard AVC HD Player یکی از محصولات شرکت کامپیوتری Elecard است. با وجود قابلیت های متنوع و متعدد در این نرم افزار بسیار کم حجم و کاربر پسند است. این نرم افزار قادر به پخش فایل هایی با فرمت های مختلف از جمله MPEG2 MPEG4 SP/ASP، H.264/AVC, 3GP می باشد.

دانلود نرم افزار Elecard AVC HD Player

نرم افزار VLC Player

نرم افزار VLC پلیر مخفف عبارت VideoLAN Client است و سازگار با سیستم عامل IOS بوده و شما به راحتی می توانید فایل ضبط شده در دستگاه NVR یا DVR خود را بر روی گوشی انتقال داده و توسط این نرم افزار مشاهده نمائید. با توجه به اینکه این پلیر یک نرم افزار پخش کننده قوی است، قابلیت پخش انواع فرمت های صوتی و تصویری را دارد. این نرم افزار بسیار کم حجم و کاربر پسند بوده و عملکرد سریعی نیز دارد.

  • دانلود نرم افزار VLC Player برای ویندوز:

نسخه 32 بیتی

نسخه 64 بیتی

نرم افزار POT Player

نرم افزار POT Player یک پلیر رایگان و در عین حال حرفه ای است که محبوبیت زیادی در میان کاربران دارد. این نرم افزار از جمله ی محصولات شرکت سازنده نرم افزار KMPLAYER است و حتی از آن نیز عملکرد بهتری دارد.

  • دانلود نرم افزار Pot Player برای ویندوز:

نسخه ی 32 بیتی

نسخه ی 64 بیتی

پیشنهاد کارشناسان نصب دوربین مداربسته

یکی از مشکلات رایج در بازار فروش و نصب دوربین مدار بسته، وجود برندهای فیک و تقلبی است که انتخاب را برای مشتریان سخت کرده است. از طرفی گروهی از مشتریان براین باورند که برندهای اصلی، گران قیمت هستند بنابراین هرچه هزینه بیشتری پرداخت کنیم کالای بهتری را خریداری کرده ایم. این موضوع به طور صد در صدی صحیح نیست و برندهای فیک نیز ممکن است با قیمتی بالا به فروش برسد. بنابراین توصیه می شود برای خرید دوربین مداربسته به نمایندگی های مجاز برندهای معتبر مراجعه نمایید. همچنین برای دریافت مشاوره رایگان با شماره زیر با کارشناسان ما تماس بگیرید:

021-88500020

به این مطلب امتیاز دهید 🙂