دوربین های بی سیم تصاویر را از طریق امواج (رادیویی، وای فای و …) منتقل می کنند. سپس تصاویر توسط یک گیرنده دریافت شده و  به دستگاه های ذخیره و ضبط منتقل می شوند (دستگاه NVR ،DVR  یا سرور). به این ترتیب شما می توانید از طریق مانیتور یا هر نمایشگر دیگری به آسانی تصاویر را مشاهده نمایید. یک سیستم امنیتی بی سیم نیاز به سیم کشی کمتری داشته و از این رو دیوارها و کفپوش های شما را از هر نوع حفاری یا سیم کشی که باعث خرابی دکور شما می شود، بی نیاز می کند.

انواع دوربین بی سیم

دوربین های بی سیم به دو دسته تقسیم بندی می شوند:

  1. دوربین بی سیم دیجیتال (IP)
  2. دوربین بی سیم آنالوگ

دوربین بی سیم آنالوگ

جالب است بدانید که دوربین های آنالوگ نیز دارای انواع بی سیم هستند. دوربین بی سیم آنالوگ سیگنال های تصاویر را به سیگنال های رادیویی تبدیل نموده و به این ترتیب امکان انتقال آنها را فراهم می کنند. این دوربین ها دارای برد های متفاوتی هستند و امروزه استفاده از آنها تا حد زیادی محدود شده است.

معایب دوربین های بی سیم آنالوگ

دوربین های بی سیم آنالوگ با وجود سادگی و ارزان قیمت بودن معایب زیادی دارند که کاربرد آنها را محدود کرده است:

  1. سیگنال این دوربین ها به شدت تحت تاثیر شرایط محیطی و نویز های الکترومغناطیسی قرار می گیرد. و در صورتی که فضای موجود دارای موانع زیادی باشد که مانع از عبور سیگنال ها شود و یا شرایط جوی مناسبی در محل وجود نداشته باشد عملکرد دوربین به شدت افت خواهد کرد.
  2. از سویی دیگر امروزه تولید کنندگان برند های معتبر دوربین های مداربسته تمایلی برای تولید این دسته از دوربین های ندارند. متاسفانه تنها دوربین های بی سیم موجود در بازار ایران دوربین های با برند های ناشناخته و فیک هستند که معمولا کیفیت و ماندگاری بالایی نیز ندارند.

دوربین بی سیم دیجیتال (IP)(دوربین Wifi)

دوربین های تحت شبکه بی سیم اطلاعات را از طریق امواج (Wifi) منتقل می کنند. این امر باعث شده که دوربین قادر باشد تا حجم بیشتری از اطلاعات را با سرعت بالاتری منتقل کند. البته معمولا دوربین هایی که بر روری خود آنتن وای فای دارند از برد انتقال مناسبی برخوردار نیستند و برای اینکه بتوان حداکثر استفاده را از توان دوربین نمود باید از آنتن های حرفه ای دیجیتال استفاده کرد.

چگونه تصاویر دوربین وای فای را بر روی NVR دریافت کنیم؟

پس از نصب دوربین مداربسته بی سیم یا وای فای سوالی که مطرح می شود این است که چگونه تصاویر را بر روی دستگاه ضبط دریافت نماییم و آیا لزوما برای این کار به اینترنت نیازمندیم. خب باید بدانید که برخی از دستگاه های NVR وجود دارند که دارای قابلیت وای فای بوده و می توانند تصاویر ارسالی از دوربین را بدون نیاز به اینترنت دریافت نمایند. اما بسیار محدود و کمیاب اند. روش دیگر برای دریافت تصاویر استفاده از یک گیرنده یا اکسس پوینت در محل است که تصاویر را دریافت نموده و از طریق یک کابل شبکه به NVR منتقل می کند.

تامین برق دوربین  های بی سیم

تامین برق دوربین های بیسیم به دو صورت انجام می شود. یا مستقیما از طریق سیم کشی به منبع برق متصل می شوند و یا اینکه برخی از مدل های موجود دارای باتری داخلی هستند و بوسیله باتری تغذیه می شوند.

معایب دوربین های بیسیم

لازم به ذکر است که محدودیت هایی برای دوربین های بی سیم وجود دارد. این دوربین های به صورت کلی از ثبات کافی برخوردار نیستند. برای کارکرد مناسب یک دوربین بی سیم، باید سیگنال های پایداری جهت اتصال به شبکه برای ضبط و ذخیره تصاویر در محل وجود داشته باشد. اگر این اتصال قطع شود، دوربین بی سیم شما نمی تواند کارکرد مناسبی داشته باشد.

برد دوربین بیسیم

محدوده و قدرت سیگنال ارسالی در دوربین بیسیم به چند عامل بستگی دارد، از جمله ساختار مکان نصب و مصالح بکارفته، تعداد موانع و وسایل موجود، تعداد اتاق ها، سایر دستگاه های وایرلس موجود در محل که سیگنال تولید کرده و ممکن است با سیگنال دوربین تداخل داشته باشد. به طور کلی می توان گفت یک دوربین بی سیم نمی تواند از نقطه مرکز نصب خود خیلی دور باشد. برای مثال محدوده برد دوربین های وای فای 20 الی 50 متر در محیط های داخلی و 100 الی 200 متر در محیط های خارجی outdoor است.

پیشنهاد کارشناسان نصب دوربین مداربسته

یکی از مشکلات رایج در بازار فروش و نصب دوربین مدار بسته، وجود برندهای فیک و تقلبی است که انتخاب را برای مشتریان سخت کرده است. از طرفی گروهی از مشتریان براین باورند که برندهای اصلی، گران قیمت هستند بنابراین هرچه هزینه بیشتری پرداخت کنیم کالای بهتری را خریداری کرده ایم. این موضوع به طور صد در صدی صحیح نیست و برندهای فیک نیز ممکن است با قیمتی بالا به فروش برسد. بنابراین توصیه می شود برای خرید دوربین مداربسته به نمایندگی های مجاز برندهای معتبر مراجعه نمایید. همچنین برای دریافت مشاوره رایگان با شماره زیر با کارشناسان ما تماس بگیرید:

021-88500020

به این مطلب امتیاز دهید 🙂