تکنولوژی HDCVI (مخفف High Definition Composite Video Interface ) در دوربین های مداربسته یک تکنولوژی تصویری است که در جهت ارتقا کیفیت تصویر در دوربین های آنالوگ ابداع شده است. این تکنولوژی در مقابل دیگر تکنولوژی های آنالوگ و دیجیتال IP، HDTVI، HDSDI و AHD قرار می گیرد.

چرا تکنولوژی HDCVI به وجود آمد؟

ابداع کننده اصلی تکنولوژی HD-CVI شرکت داهوآ بوده. از آنجایی که دوربین های آنالوگ تیوی لاینی محدودیت کیفیت تصویر بسیار بالایی دارند (در بیشترین حالت 0.6 مگا پیکسل) این موضوع استفاده از آنها را در کاربری های حساس بسیار محدود کرده بود و از دوربین های تحت شبکه برای این کاربری ها استفاده می شد. این موضوع تولید کنندگان اصلی دوربین های آنالوگ (شرکت های داهوآ و هایک ویژن) را به فکر انداخت تا با ارتقا دوربین های آنالوگ امکان افزایش کیفیت آنها را فراهم کنند. این موضوع منجر به تولید تکنولوژی های تصویری آنالوگ جدید شد.

تکنولوژی HDCVI چطور کار می کند؟

تکنولوژی HDCVI نیز یک تکنولوژی آنالوگ است با این تفاوت که در دوربین های آنالوگ تیوی لاینی تصاویر با استاندارد های تلویزیونی PAL/NTSD انتقال پیدا می کردند، در حالی که در تکنولوژی های آنالوگ جدید تغییراتی در نوع کد گذاری سیگنال ها برای افزایش میران پهنای باند اطلاعات منتقل شده به وجود آمده است. همچنین سیستم های کد گذاری جدید امکان انتقال هم زمان اطلاعات دیگر مانند داده های کنترل را از طریق کابل تصویر فراهم می کنند. از انجایی که نحوه کد گذاری در این تکنولوژی منحصر به آن است دیگر تکنولوژی های مشابه امکان دسترسی به تصاویر کد گذاری شده به صورت HDCVI را نخواهند داشت. این بدان معناست که DVRها در دیگر تکنولوژی های آنالوگ HD، مانند HDTVI یا AHD، امکان خواندن اطلاعات تصاویر کدگذاری شده با تکنولوژی HDTVI را ندارند.

چه شرکت هایی دوربین مداربسته با تکنولوژی HD-CVI تولید می کنند؟

تکنولوژی HDCVI یک تکنولوژی انحصار است و انحصار تولید محصولات با این تکنولوژی نیز در اختیار شرکت داهوآ (Dahua Technology) است.

مشخصه های اصلی تکنولوژی HDCVI چیست؟

  • امکان دسترسی به روزولشن های 1080p و 720p در بستر آنالوگ
  • امکان ارتقا سیستم آنالوگ سنتی به سیستم HDCVI بدون نیاز به تغییر در بستر سیستم
  • عدم وجود تاخیر در تصاویر دریافتی
  • نصب آسان و سادگی در عیب یابی
  • امکان انتقال تصویر از طریق کابل کواکسیال تا 500متر

جدول مقایسه تکنولوژی HDCVI با شبکه و آنالوگ تیوی لاینی

[table id=8 /]

hdcvi دوربین مداربسته

پیشنهاد کارشناسان نصب دوربین مداربسته

یکی از مشکلات رایج در بازار فروش و نصب دوربین مدار بسته، وجود برندهای فیک و تقلبی است که انتخاب را برای مشتریان سخت کرده است. از طرفی گروهی از مشتریان براین باورند که برندهای اصلی، گران قیمت هستند بنابراین هرچه هزینه بیشتری پرداخت کنیم کالای بهتری را خریداری کرده ایم. این موضوع به طور صد در صدی صحیح نیست و برندهای فیک نیز ممکن است با قیمتی بالا به فروش برسد. بنابراین توصیه می شود برای خرید دوربین مداربسته به نمایندگی های مجاز برندهای معتبر مراجعه نمایید. همچنین برای دریافت مشاوره رایگان با شماره زیر با کارشناسان ما تماس بگیرید:

021-88500020

4.3/5 - (3 امتیاز)