یکی از مشکلات رایج در دوربین هایک ویژن فراموش کردن پسورد دستگاه DVR و NVR است که وارد شدن به منوی دستگاه و دسترسی به تصاویر را غیر ممکن می سازد. در دستگاه های  DVR و NVR ریست پسورد هایک ویژن به دو روش انجام می گیرد:

  • ریست پسورد با استفاده از نرم افزار SADP هایک ویژن
  •  ریست پسورد هایک ویژن از طریق خود دستگاه

آموزش کامل ریست پسورد هایک ویژن

برای ریست پسورد هایک ویژن ابتدا نرم افزار SADP Tool را دانلود و نصب نمائید. دستگاه را به شبکه لوکال متصل کنید. سپس نرم افزار SADP Tool را اجرا کرده تا دستگاه های ضبط موجود در شبکه را شناسایی کند. پس از آنکه نرم افزار دستگاه های موجود را در شبکه شناسایی کرد، دستگاه DVR یا NVR مورد نظر خود را که مایل به ریست پسورد آن هستید انتخاب کنید. بعد از آن باید گزینه را بزنید. در شکل زیر می توانید مراحل کار را ببینید.

ریست پسورد هایک ویژن

در مرحله بعد پس از زدن گزینه فراموشی پسورد سه حالت زیر پیش می آید که در ادامه به آن اشاره می کنیم و راه حل هر کدام را نیز می گوئیم:

حالت اول:

  1. صفحه ای باز می شود و مانند شکل روبرو از شما درخواست ” Security Code ” می کند:

ریست پسورد هایک ویژن

2. در این صورت باید مطابق شکل زیر به نرم افزار SADP مراجعه کرده و به قسمت Start Time رفته و شماره سریال دستگاه را طی تماس با شماره 89395-021 به تیم فنی شرکت هایک ویژن اعلام کنیم.

ریست پسورد هایک ویژن

3. تیم پشتیبانی دوربین مداربسته هایک ویژن پس از دریافت ایمیل شما کدهای امنیتی را ارسال می کند که دارای تاریخ های مختلفی هستند. پس از دریافت کدها باید یکی از آنها را مطابق با زمانی که مایل هستید انتخاب کرده و در باکس زیر وارد کنید و گزینه Confirm را بزنید:

پس از آنکه کد را وارد کردید، پسورد دستگاه به 12345 تغییر می کند.

ریست پسورد هایک ویژن

حالت دوم:

اصفحه ای باز می شود که مانند شکل روبرو از شما درخواست Encrypt File می کند:

در این حالت باید همانند تصویر زیر ابتدا بر روی گزینه Export کلیک کرده تا فایل XML در کامپیوترتان ذخیره گردد. شما باید این فایل را برای پشتیبانی هایک ویژن ارسال کنید.

تیم پشتیبانی هایک ویژن پس از دریافت ایمیل شما فایل رمزگذاری و یا Encrypt File را برایتان ارسال می کند. سپس با بارگذاری این فایل قادر خواهید بود تا پسورد جدیدی را برای دستگاه ضبط خود ست نمائید.

ریست پسورد هایک ویژن

حالت سوم:

اچنانچه صفحه ای باز شود که مانند شکل زیر از شما درخواست Encrypt File یا Key کند:

ریست پسورد هایک ویژن

  1. در این حالت می توانید به دو روش زیر عمل کنید:
  2. مانند حالت دوم فایل XML را در کامپیوترتان ذخیره کرده و سپس برای دریافت رمز، آن را برای تیم پشتیبانی ارسال نمائید.
  3. کد QR (شکل زیر) را اسکن کرده و یا از آن عکس بگیرید و سپس آن را برای تیم پشتیبانی هایک ویژن ارسال نمائید.

ریست پسورد دستگاه DVR

پس از آنکه این کد را برای تیم پشتیبانی ارسال کردید از طرف آنها ایمیلی دریافت می کنید که حاوی یک پسورد 8 حرفی ترکیبی از اعداد و حروف است. با وارد کرد این رمز می توانید ریست پسورد دستگاه DVR خود را انجام دهید.

نکته: قسمت سومی که در عکس مشخص شده است، برای این منظور است که همزمان بخواهید پسورد دوربین خود را نیز عوض کنید.  بدین ترتیب پسورد تمامی دوربین های موجود در شبکه که به NVR متصل اند نیز ریست می شوند.

ریست پسورد هایک ویژن

ریست پسورد هایک ویژن از طریق دستگاه DVR

قبل از شرح این روش به نکات زیر توجه کنید:

  1. این روش تنها برای سری‌های E،Kو I دستگاه‌هایNVRد(V3.4.90) و سری‌های DS-HG/HQ/HUHI-F دستگاه‌های DVRد(V3.4.80) قابل انجام است.
  2. با استفاده از این روش کاربران می توانند خودشان پسورد را ریست و تعویض نمایند.
  3. این روش تنها برای دستگاه های موجود در شبکه لوکال یا محلی کاربرد دارد.

مراحل کار:

  1. ابتدا بر روی قسمت سمت چپ پایین صفحه ورود به منوی دستگاه NVR یا DVR کلیک کنید تا صفحه ریست پسورد بالا بیاید.
  2. سپس سریال نامبر و همچنین Device Start Time را برای تیم پشتیبانی ارسال نمائید. پس از ارسال کد امنیتی یا Security Code برایتان ارسال می گردد.
  3. سریال نامبر را در قسمت مشخص شده در شکل زیر وارد نموده و اوکی را بزنید:

ریست پسورد هایک ویژن

4. در این مرحله می توانید در قسمت زیر پسورد جدید خود را برای دستگاه تعریف نمائید.

ریست پسورد هایک ویژن

ریست پسورد هایک ویژن

پیشنهاد کارشناسان نصب دوربین مداربسته

یکی از مشکلات رایج در بازار فروش و نصب دوربین مدار بسته، وجود برندهای فیک و تقلبی است که انتخاب را برای مشتریان سخت کرده است. از طرفی گروهی از مشتریان براین باورند که برندهای اصلی، گران قیمت هستند بنابراین هرچه هزینه بیشتری پرداخت کنیم کالای بهتری را خریداری کرده ایم. این موضوع به طور صد در صدی صحیح نیست و برندهای فیک نیز ممکن است با قیمتی بالا به فروش برسد. بنابراین توصیه می شود برای خرید دوربین مداربسته به نمایندگی های مجاز برندهای معتبر مراجعه نمایید. همچنین برای دریافت مشاوره رایگان با شماره زیر با کارشناسان ما تماس بگیرید:

021-88500020

مطالب پیشنهادی:

به این مطلب امتیاز دهید 🙂