دوربین مداربسته HD به دوربین های اطلاق می شود که رزولوشن تصویر آنها با رزولوشن های HD مطابقت داشته باشد. از آنجایی که روزولشن HD به عنوان رزولوشن بالای تصویر درنظر گرفته می شود استفاده از این اصطلاح در تعریف کیفیت دوربین مداربسته بسیار رایج است.

روزولشن HD به چه معناست؟

رزولشن HD به صورت عمومی بیشتر در مورد دو استاندارد روزولشن مورد استفاده قرار می گیرد. این دو استاندارد عبارتند از:

* 720P: روزولشن تصویری که با عنوان HD شناخته می شود و رزولشن تصویری برابر 720*1280 را برای شما ایجاد خواهد کرد. دوربین های مداربسته 720P یک روزولشن 1 مگا پیکسل برای شما ایجاد می کنند.

* 1080P: رزولشن تصویری که با عنوان Full HD شناخته می شود و رزولشن تصویری برابر 1080*1920 را برای شما ایجاد خواهد کرد. دوربین های مداربسته 1080P یک روزولشن 2 مگا پیکسل برای شما ایجاد می کنند.

چه نوع دوربین هایی امکان ایجاد تصویر HD را دارند؟

به واسطه بالا بودن رزولشن HD از نظر حجم انتقال اطلاعات دوربین های مداربسته سنتی (تیوی لاینی) امکان دسترسی به این روزولشن تصویر را ندارند. برای دسترسی به این تکنولوژی شما میتوانید از یکی از تکنولوژی های IP، HDSDI، HDTVI،AHD استفاده کنید.

آیا دوربینی با کیفیت تر از دوربین HD نیز وجود دارد؟

بله، اما این دوربین های تنها در تکنولوژی های شبکه قابل دستیابی هستند. دوربین های مداربسته تحت شبکه از نظر تئوریک هیچ محدودیتی در ایجاد رزولوشن های بالاتر ندارند. در حال حاضر دوربین های تحت شبکه با روزولشن های تا 20 مگا پیکسلی (10 برابر روزولشن فول اچ دی) تولید شده اند و روزبه روز به این روزولشن افزوده می شود.

آیا امکان ارتقا سیستم تیوی لاینی فعلی به دوربین HD وجود دارد؟

بله، البته شما باید دستگاه DVR را تعویض کرده و از دستگاهی استفاده کنید که دوربین های آنالوگ HD را پشتیبانی کند. در این صورت بدون نیاز به تغییر سیستم کابل کشی و با حفظ تعداد دلخواه از دوربین های قبلی دوربین HD به سیستم مداربسته خود اضافه کنید.

پیشنهاد کارشناسان نصب دوربین مداربسته

یکی از مشکلات رایج در بازار فروش و نصب دوربین مدار بسته، وجود برندهای فیک و تقلبی است که انتخاب را برای مشتریان سخت کرده است. از طرفی گروهی از مشتریان براین باورند که برندهای اصلی، گران قیمت هستند بنابراین هرچه هزینه بیشتری پرداخت کنیم کالای بهتری را خریداری کرده ایم. این موضوع به طور صد در صدی صحیح نیست و برندهای فیک نیز ممکن است با قیمتی بالا به فروش برسد. بنابراین توصیه می شود برای خرید دوربین مداربسته به نمایندگی های مجاز برندهای معتبر مراجعه نمایید. همچنین برای دریافت مشاوره رایگان با شماره زیر با کارشناسان ما تماس بگیرید:

021-88500020

به این مطلب امتیاز دهید 🙂