پیشرفت نرم افزار های تجزیه و تحلیل ویدئویی تعداد زیادی از قابلیت های کاربردی را در اختیار مصرف کنندگان و نصب کننده های دوربین مدار بسته قرار داده است. دوربین های مدار بسته جدید توانایی تجزیه و تحلیل داده ها را به صورت های مختلفی دارا هستند. هر کدام از این قابلیت ها در مکان های مختلف با کاربری و ماهیت های مختلف مورد استفاده قرا می گیرند.

ظهورنرم افزار های تجزیه و تحلیل ویدیویی نکته مثبتی برای بسیاری از برنامه های امنیتی می باشد. این تکنولوژی، که مزایای بسیاری را برای سیستم های مداربسته امنیتی و کسب و کار های مختلف به ارمغان آورده است، یک عنصر مطلوب و پیشگیرانه است که امکان استفاده از تعداد زیادی از برنامه های مختلف را برای نظارت تصویری فراهم می کند.

از جمله قابلیت های آنالیزی ذکر شده در دوربین های اسمارت می توان به قابلیت تشخیص چهره، شمارش افراد، تشخیص نفوذ و عبور از خط اشاره نمود. این ویژگی های تجزیه و تحلیل ویدئویی با عنوان سیستم پردازش تصویری و یا  VCA و یا  (Video Content Analytics) نامیده می شوند.

عبور از خط در دوربین مدار بسته

قابلیت تشخیص عبور از خط یا line crossing مناسب برای نظارت بر ورود و خروج افراد در مناطق کم ترافیک، مانند درب های ورودی ساختمان، بخش هایی از قسمت های داخلی مانند اتاق هایی با محدودیت تردد افراد و سایر تاسیسات داخلی و خارجی است. این تابع می تواند ورود انواع سوژه از منطقه از پیش تعریف شده را تشخیص دهد. همچنین می توان جهت عبور از خط  را به صورت دو طرفه، از چپ یا راست به چپ تنظیم نمود. برای استفاده از این قابلیت کافی است که دوربین را به دستگاه ضبط NVR متصل نموده و تنظیمات پردازش تصویر را در NVR فعال سازید.

کاربرد Line Crossing دوربین مدار بسته

از قابلیت عبور از خط در دوربین های مدار بسته می توان در مواقعی استفاده نمود که لزوم کنترل تردد افراد در مکان مورد نظر وجود دارد. برای مثال اتاقی را در نظر بگیرید که تنها اشخاص خاصی مجوز ورود به آن را دارند. با استفاده از این قابلیت، با کشیدن خطی فرضی در ابتدای ورودی مکان مورد نظر و یا تعیین محدوده ای بسته و فعال کردن تنظیمات آلارم در هنگام عبور سوژه از خط فرضی آلارم به صدا در می آید. دوربین های سری اسمارت امکان پشتیبانی از 4 خط فرضی را دارند. همچنین می توان حساسیت آن را در محدوده دلخواه (بهترین محدوده 60-80) تنظیم نمود.

پیشنهاد کارشناسان نصب دوربین مداربسته

یکی از مشکلات رایج در بازار فروش و نصب دوربین مدار بسته، وجود برندهای فیک و تقلبی است که انتخاب را برای مشتریان سخت کرده است. از طرفی گروهی از مشتریان براین باورند که برندهای اصلی، گران قیمت هستند بنابراین هرچه هزینه بیشتری پرداخت کنیم کالای بهتری را خریداری کرده ایم. این موضوع به طور صد در صدی صحیح نیست و برندهای فیک نیز ممکن است با قیمتی بالا به فروش برسد. بنابراین توصیه می شود برای خرید دوربین مداربسته به نمایندگی های مجاز برندهای معتبر مراجعه نمایید. همچنین برای دریافت مشاوره رایگان با شماره زیر با کارشناسان ما تماس بگیرید:

021-88500020

به این مطلب امتیاز دهید 🙂