میزان مصرف برق دوربین مداربسته یکی از مشخصاتی که در زمان انتخاب منبع تغذیه یا UPS مناسب برای دوربین ها مورد توجه قرار می گیرد.

مصرف برق دوربین مداربسته به چه عواملی وابسته است؟

  • نوع چیپ تصویر دوربین: چیپ های تصویر CCD مصرف برقی به مراتب بالاتر از چیپ های CMOS دارند.
  • قدرت دید در شب IR:ال ای دی های IR با توجه به میزان قدرت و نوع آنها نیاز به برق دارند.
  • گردان بودن یا ثابت بودن دوربین: در دوربین های گردان علاوه بر برق مصرف شده در چیپ تصویر و IR برای گردش دوربین نیز به برق نیاز خواهد بود.

میزان مصرف هر دوربین تقریبا چقدر است؟

میزان مصرف دوربین های مداربسته با دید در شب تا 30 متر و چیپ تصویر CMOS معمولا زیر 5 وات است. میزان مصرف دوربین های مداربسته با همان مشخصات و با چیپ CCD حداکثر 7.5 وات مصرف خواهد داشت.

در دوربین های گردان با توجه به نیاز به مدار مکانیکی مصرف برق دوربین به مراتب بالاتر خواهد بود و میتواند بین 10 تا 40 وات با توجه به نوع و سرعت موتور مصرف برق داشته باشد. توجه داشته باشید که در حالت ثابت مصرف برق دوربین های گردان تفاوت چندانی با دوربین های ثابت ندارد.

میزان مصرف دقیق دوربین را چطور به دست آوریم؟

میزان برق مصرفی هر دوربین با واحد وات در دیتاشیت آن قید شده است. سعی کنید برای محاسبات دقیق حتما از این اطلاعات استفاده کنید.

هر دوربین چند آمپر جریان می کشد؟

دوربین های ثابت معمولا 12 ولتی هستند و از انجا که توان مصرفی آنها در بیشترین حالت بین 5 تا 10 وات خواهد بود میزان جریان آنها بین 0.5 تا 1 آمپر خواهد بود. در دوریبن های گردان دوربین معمولا 24 ولتی خواهد بود و میزان جریان مصرفی آن در بیشترین حالت از 2 آمپر تجاوز نخواهد کرد. (برای اطلاعات بیشتر در رابطه با منبع تغذیه مناسب مطلب منبع تغذیه مناسب دوربین مداربسته را مطالعه کنید.)

پیشنهاد کارشناسان نصب دوربین مداربسته

یکی از مشکلات رایج در بازار فروش و نصب دوربین مدار بسته، وجود برندهای فیک و تقلبی است که انتخاب را برای مشتریان سخت کرده است. از طرفی گروهی از مشتریان براین باورند که برندهای اصلی، گران قیمت هستند بنابراین هرچه هزینه بیشتری پرداخت کنیم کالای بهتری را خریداری کرده ایم. این موضوع به طور صد در صدی صحیح نیست و برندهای فیک نیز ممکن است با قیمتی بالا به فروش برسد. بنابراین توصیه می شود برای خرید دوربین مداربسته به نمایندگی های مجاز برندهای معتبر مراجعه نمایید. همچنین برای دریافت مشاوره رایگان با شماره زیر با کارشناسان ما تماس بگیرید:

021-88500020

به این مطلب امتیاز دهید 🙂