Balun از ادغام دو واژه (balance+unbalance) متقارن+نامتقارن ایجاد شده است. وظیفه دستگاه ویدئو بالون ایجاد توازن در سیگنال های ارسالی در دوربین های مدار بسته آنالوگ است. دستگاه ویدئو بالون Video Balun که با نام UTP balun نیز خوانده می شود یک دستگاه الکترونیکی است که در سیستم های مداربسته از آن به عنوان تقویت کننده سیگنال در کابل کشی سیستم مداربسته آنالوگ استفاده می گردد.

نحوه عملکرد دستگاه ویدئو بالون

همانطور که قبلا ذکر شد دوربین های مداربسته آنالوگ اطلاعات تصاویر را به صورت سیگنال به دستگاه ضبط کننده (DVR) ارسال می کنند. سیستم ارسال سیگنال در دوربین های مداربسته یک سیستم نامتقارن است. بدین معنی که در این سیستم ها سیگنال از طریق دو عدد سیم مختلف(داخل کابل کواکسیال) که یکی وظیفه ارسال و انتقال سیگنال را بر عهده داشته و دیگری بعنوان شیلد آن را در بر می گیرد، ارسال می گردد. وظیفه شیلد کاهش میزان نویز است. وظیفه دستگاه ویدئو بالون تبدیل سیگنال نامتقارن به سیگنال متقارن است. ساختار ویدئو بالون در واقع از یک جفت سیم به هم تنیده شده ی بدون شیلد محافظ تشکیل شده است که قادر خواهد بود اطلاعات تصاویر را به مسافت های بسیار طولانی تر از کابل کواکسیال ارسال نماید.

انواع ویدئو بالون

1. ویدئو بالون پسیو Passive

 نوع ساده ای از ویدئو بالون است که هیچ گونه عملکرد تقویتی بر روی سیگنال ها انجام نمی دهد. و تنها کاری که می کند این است که سیگنال را از حالت نامتقارن به صورت متقارن تبدیل می کند. مزیت این نوع از ویدئوبالون ها این است که نیاز به منبع تغذیه ندارند. قابلیت انتقال سیگنال در ویدئو بالون های پسیو تا مسافت های 600 الی 1000 متری است. ویدئو بالون پسیو را با نام علمی Video Balun Autotransformer نیز می شناسند.

2. ویدئو بالون اکتیو Active

در این نوع از ویدئو بالون ها علاوه بر ایجاد سیگنال های متقارن عمل تقویت سیگنال نیز انجام می شود. ویژگی اصلی این نوع ویدئو بالون قابلیت ارسال سیگنال تا مسافت های طولانی تر است. بسته به نوع کابل استفاده شده و نیز و نوع ویدئو بالون می توانند اطلاعات را تا فاصله 1500 متری ارسال نمایند. لازم به ذکر است که ویدئو بالون های اکتیو نیازمند منبع تغذیه هستند و استفاده از آنها پر هزینه تر به نظر می رسد.

پیشنهاد کارشناسان نصب دوربین مداربسته

یکی از مشکلات رایج در بازار فروش و نصب دوربین مدار بسته، وجود برندهای فیک و تقلبی است که انتخاب را برای مشتریان سخت کرده است. از طرفی گروهی از مشتریان براین باورند که برندهای اصلی، گران قیمت هستند بنابراین هرچه هزینه بیشتری پرداخت کنیم کالای بهتری را خریداری کرده ایم. این موضوع به طور صد در صدی صحیح نیست و برندهای فیک نیز ممکن است با قیمتی بالا به فروش برسد. بنابراین توصیه می شود برای خرید دوربین مداربسته به نمایندگی های مجاز برندهای معتبر مراجعه نمایید. همچنین برای دریافت مشاوره رایگان با شماره زیر با کارشناسان ما تماس بگیرید:

021-88500020

به این مطلب امتیاز دهید 🙂