امری واضح است که آینده سیستم های نظارت تصویری بر پایه سیستم های مبتنی بر شبکه است، اما این بدان معنا نیست که شما مجبورید تجهیزات و دوربین های آنالوگ خود را دور بیاندازید. بلکه می توانید بوسیله تجهیزاتی آنها را در بستر شبکه، بهینه سازی کرده و از آنها استفاده کنید. یکی از این تجهیزات در سیستم های نظارتی پیشرفته، ویدئو سرور ها هستند که به شما امکان ساخت یک سیستم نظارتی شبکه را می دهند که در آن می توانید از دوربین های آنالو گ خود نیز بهره ببرید.

در واقع  ویدئو سرور ها می توانند هر نوع دوربین مداربسته آنالوگی را که دارای خروجی استاندارد BNC است به یک دوربین مداربسته شبکه تبدیل کنند. وظیفه یک دستگاه ویدئو سرور ترجمه سیگنال های آنالوگ به سیگنال های دیجیتال است. ویدئو سرور ها این عمل را از طریق  یک نرم افزار داخلی انجام می دهند.

این دستگاه امکان ادغام یک سیستم نظارت تصویری CCTV آنالوگ را با یک سیستم ویدئویی شبکه فرآهم می کند. ویدئو سرور ها نقش مهمی درارتقا سیستم هایی بازی میکنند که در آن از تعداد زیادی دوربین آنالوگ استفاده شده است. برخی از از ویدئو سرور ها امکان اتصال به دوربین ها را با استفاده از نرم افزار های مختص دستگاه ضبط NVR فرآهم می کنند. با استفاده از قابلیت های این دستگاه دیگر نیازی به دور ریختن تجهیزات آنالگ خود مانند دوربین ها و کابل کشی های کواکسیال ندارید و می توانید از قابلیت های آنها نیز در بسترسازی سیستم نظارتی خود بهره ببرید.

نحوه عملکرد ویدئو سرور در دوربین مدار بسته

دستگاه ویدئو سرور بوسیله یک کابل کواکسیال به یک دوربین مداربسته آنالوگ متصل می گردد و سپس سیگنال های آنالوگ دریافتی را به سیگنال های دیجیتال تبدیل می کند. این سیگنال ها سپس از طریق یک شبکه با سیم کشی LAN و یا یک شبکه بی سیم (WLAN یا اینترنت) به دستگاه ضبط انتقال می یابند. با استفاده از ضبط کننده های ویدئویی دسترسی و کنترل از راه دور انواع مختلفی از دوربین های ویدئویی آنالوگ  اعم از دوربین های دام با کاربرد داخلی و خارجی، دوبین های اسپیددام، دوربین های حرارتی و … در یک بستر شبکه امکان پذیر است.

انواع Video Server در دوربین مداربسته

ویدئو سرور ها بر اساس دو مورد زیر به دو دسته تقسیم بندی می شوند:

بر اساس کیفیت تصویر خروجی: مقیاس اندازه گیری کیفیت تصویر خروجی یا در ویدئو سرور همان رزولوشن تصویر در DVR هاست. انواع با کیفیت دستگاه های ویدئو سرور دارای کیفیت خروجی D1 هستند. باید به این نکته در هنگام خرید دستگاه ویدئو سرور توجه نمایید زیرا اگر دستگاه ویدئو سرور شما کیفیت پایینی داشته باشد اگر کیفیت تصویر دوربین مداربسته تان هم مناسب باشد، کیفیت خروجی تصویر خوبی نخواهید داشت.

بر اساس تعداد کانال ورودی: دستگاه Video Server در تعداد کانال های 1، 2، 4، 8، 16، و 32 تولید می گردند.

کاربردهای Video Server در دوربین مدار بسته

 ویدئو سرور ها در دوبین مداربسته دارای کابردهای متفاوتی هستند. همانطور که در بالا نیز ذکر شد مهمترین وظیفه آن ادغام یک دوربین مداربسته آنالوگ در یک سیستم شبکه است. حال برای این منظور به طور کلی دو راه حل اصلی وجود دارد:

  1. استفاده از یک دستگاه ضبط هیبرید: یا DVR هیبرید جهت استفاده همزمان از دوربین آنالوگ و شبکه
  2. استفاده از ویدئو سرو ها: به دلیل آنکه دستگاه های DVR هیبرید از تنوع کمی برخوردار اند اغلب استفاده از آنها مشکلات زیادی را به همراه دارد.  پس بهترین راه برای منطبق کردن یک دوربین آنالوگ با پروتکل های شبکه استفاده از ویدئو سرور هاست.

پیشنهاد کارشناسان نصب دوربین مداربسته

یکی از مشکلات رایج در بازار فروش و نصب دوربین مدار بسته، وجود برندهای فیک و تقلبی است که انتخاب را برای مشتریان سخت کرده است. از طرفی گروهی از مشتریان براین باورند که برندهای اصلی، گران قیمت هستند بنابراین هرچه هزینه بیشتری پرداخت کنیم کالای بهتری را خریداری کرده ایم. این موضوع به طور صد در صدی صحیح نیست و برندهای فیک نیز ممکن است با قیمتی بالا به فروش برسد. بنابراین توصیه می شود برای خرید دوربین مداربسته به نمایندگی های مجاز برندهای معتبر مراجعه نمایید. همچنین برای دریافت مشاوره رایگان با شماره زیر با کارشناسان ما تماس بگیرید:

021-88500020

به این مطلب امتیاز دهید 🙂