سنسور تصویر EX-View  یکی از انواع CCD  های ساخت شرکت SONY است. در مقایسه با نسخه های قبلی این چیپ تصویر دارای حساسیت بالاتری نسبت به نور است. در واقع، فاکتور متمایز کننده در آن حساسیت بالای آنها نسبت به نور مادون قرمز است. به صورت کلی این CCD ها تنها در دوربین های با قابلیت دید در شب  IR مورد استفاده قرار می گیرند.

فناوری منحصر به فرد EX-View  مختص شرکت SONY است. در ساختار این حسگر، فتودیود ها یا همان شاخص های نوری دارای کارایی بهتری در تبدیل فوتون به الکترون هستند. در اصل وظیفه فتودیودها تبدیل انرژی نورانی به جریان الکتریکی است. هر فتودیود در CCD در واقع تشکیل دهنده یک پیکسل در تصویر است.

ساختار و پیکربندی این حسگر منجر به این می شود تا در مقایسه با CCD های نسخه های قبلی سونی، حساسیت نوری تا دو برابر نسبت به نور مرئی و تا 4 برابر نسبت به نور مادون قرمز افزایش یابد. برای مثال در مقایسه با CCD های Super HAD سونی، نرخ LUX یا میزان حساسیت نوری در CCD های EX-View  برای هر دو نور مرئی و مادون قرمز تا دو برابر بیشتر است.

کاربرد های حسگر EX-View

به طور کلی به دلیل مزایای ذکر شده، حسگر EX-View مناسب برای مکان هایی است که نیازمند نور IR برای ثبت تصاویر هستند. از این نوع حسگر بیشتر در فضاهای روباز که در آن هیچگونه کنترلی بر روی نور موجود در محیط وجود ندارد استفاده می شود. برای مثال برای استفاده در مکان هایی مانند کارخانه های بزرگ با تعداد دوربین بالا که در تک تک نقاط آن نصب شده اند و کاربر نیازمند تصاویری با کیفیت بالا در هنگام شب و در نور کم است بسیار مناسب است.

در پایان لازم به ذکر است که نباید این توقع وجود داشته باشد که حسگر EX-View می تواند تفاوت چشمگیری را در رزولوشن تصویر شما ایجاد کند.  برای مثال در روزولوشن 720TVL  در یک CCD معمولی و Exview CCD تفاوت فاحشی وجود نداشته و هر دو جزئیات یکسانی را برای شما به نمایش می گذارند. اما تنها تفاوت موجود در این است که تصاویری که توسط حسگر Exview ثبت می شوند دارای نویز کمتری در شرایط کم نور هستند.

پیشنهاد کارشناسان نصب دوربین مداربسته

یکی از مشکلات رایج در بازار فروش و نصب دوربین مدار بسته، وجود برندهای فیک و تقلبی است که انتخاب را برای مشتریان سخت کرده است. از طرفی گروهی از مشتریان براین باورند که برندهای اصلی، گران قیمت هستند بنابراین هرچه هزینه بیشتری پرداخت کنیم کالای بهتری را خریداری کرده ایم. این موضوع به طور صد در صدی صحیح نیست و برندهای فیک نیز ممکن است با قیمتی بالا به فروش برسد. بنابراین توصیه می شود برای خرید دوربین مداربسته به نمایندگی های مجاز برندهای معتبر مراجعه نمایید. همچنین برای دریافت مشاوره رایگان با شماره زیر با کارشناسان ما تماس بگیرید:

021-88500020

به این مطلب امتیاز دهید 🙂