کواد (Quad) در اصطلاح لغوی به معنای چهارتایی است. اما در سیستم های مداربسته این اصطلاح در رابطه با یک وسیله الکترونیکی به کار می رود که البته مدت ها از دوره اوج آن گذشته است.

کواد در سیستم دوربین مداربسته چیست؟

کواد یک دستگاه آنالوگ است که امکان دیده شدن چهار تصویر دوربین مداربسته در یک نمایشگر را فراهم می کند. این دستگاه چهار ورودی آنالوگ و یک خروجی آنالوگ دارد. ورودی ها برای اتصال دوربین های آنالوگ به دستگاه مورد استفاده قرار می گیرند و از خروجی برای اتصال کواد به نمایشگر استفاده می شود.

آیا کواد امکان تنظیم تصاویر نیز دارد؟

خیر، عملکرد کواد بسیار محدود است. این دستگاه تنها تصاویر یک چهارم شده را نشان می دهد و امکان انجام هیچ نوع تنظیمی بر روی دستگاه مانند تغییر اندازه تصاویر یا نشان دادن بیش تر یا کمتر از چهار تصویر وجود ندارد.

چرا دیگر از کواد استفاده نمی شود؟

دستگاه های DVR امروزی همگی قابلیت نشان دادن چند تصویر را به سادگی و با امکانات به مراتب پیشرفته تر فراهم می کنند. بنابراین کاربری دستگاه های کواد بسیار محدود شده و تنها در سیستم های کاملا آنالوگ مورد استفاده قرار میگیرند.

پیشنهاد کارشناسان نصب دوربین مداربسته

یکی از مشکلات رایج در بازار فروش و نصب دوربین مدار بسته، وجود برندهای فیک و تقلبی است که انتخاب را برای مشتریان سخت کرده است. از طرفی گروهی از مشتریان براین باورند که برندهای اصلی، گران قیمت هستند بنابراین هرچه هزینه بیشتری پرداخت کنیم کالای بهتری را خریداری کرده ایم. این موضوع به طور صد در صدی صحیح نیست و برندهای فیک نیز ممکن است با قیمتی بالا به فروش برسد. بنابراین توصیه می شود برای خرید دوربین مداربسته به نمایندگی های مجاز برندهای معتبر مراجعه نمایید. همچنین برای دریافت مشاوره رایگان با شماره زیر با کارشناسان ما تماس بگیرید:

021-88500020

به این مطلب امتیاز دهید 🙂