دوربین مداربسته مینیاتوری رایج ترین نوع دوربین مداربسته مخفی است که به آن ها دوربین پین هول نیز گفته می شود. این دوربین ها در ابعاد بسیار کوچکی (3*3سانتی متر) تولید می شوند. دوربین های مداربسته مینیاتوری (Miniature CCTV camera) دسته ای از دوربین های مداربسته هستند که معمولا برای کاربردهای خاص با توجه به اندازه شان مورد استفاده قرار می گیرند. این دوربین ها دارای یک لنز ثابت و هم چنین میکروفن برای ضبط صدای محیط هستند.

مهمترین مشخصه های دوربین های مینیاتوری

مهمترین مشخصه دوربین های مینیاتوری اندازه کوچک آنهاست. کاربرد اصلی این دوربین ها با توجه به این مشخصه در موارد زیر است:

  • به عنوان دوربین مخفی در محیطهایی که ترجیح می دهید دوربین مداربسته در دید مستقیم نباشد.
  • به عنوان دوربین مداربسته در محیطهایی که فضای کافی برای نصب دوربین مداربسته حرفه ای وجود ندارد.
  • به عنوان دوربین ارزان قیمت در مکانهایی که بودجه کافی برای نصب دوربین مداربسته حرفه ای وجود ندارد.

از این دوربین های با توجه به اندازه کوچک آن ها به صورت گسترده ای در دستگاه های ATM نیز استفاده می شوند. هم چنین در مکان هایی که امکان نصب دوربین های دام یا بولت وجود ندارد، میتوان از این دوربین ها استفاده کرد.

اخطار: استفاده از دوربین های مداربسته به صورت دوربین مخفی تعقیب قضایی دارد. پس پیش از انجام این کار در رابطه با عواقب آن تحقیق کنید و در صورت نیاز مجوزهای لازم را دریافت کنید.

مشخصه های فنی دوربین های میناتوری

دوربین مداربسته کوچک

دوربین های مداربسته مینیاتوری معمولا کیفیت تصویر خیلی بالایی ندارند. با توجه به محدودیت اندازه دوربین، طبیعتا نمی توان فضا کافی برای قرار دارد یک چیپ تصویر قدرتمند را برای دوربین فراهم کرد. البته تکنولوژی این دوربین ها هم در حال گسترش است اما به صورت کلی کیفیت این دوربین ها از دوربین ها عادی کمتر است.

از نظر طول عمر، باید به نگهداری دوربین های مینیاتوری دقت بیشتری کرد. این دوربین ها معمولا فضای کافی برای جابه جایی هوا و خنک شدن را درون قاب دوربین ندارند. پس استفاده از آنها در محیطهای گرم اصلا توصیه نمی شود. سعی کنید در زمان نصب به دمای محیط نصب توجه بالایی داشته باشید.

دوربین های مداربسته مینیاتوری اغلب فاقد قابلیت دید در شب IR هستند. نوک این نوع دوربین ها برای قرار گرفتن لنز های کوچک محدود هستند و امکان نصب دید در شب با توجه به ابعاد دوربین وجود ندارد. در این دوربین ها حسگر هایی به کار برده شده که این حسگر ها امکان تصویر برداری در محیط های کم نور را فراهم می کنند.

آیا وسیله ای برای شناسایی دوربین های مینیاتوری هست؟

بله، انواع متفاوتی از تشخیص دهندگان سیگنال و تجهیزات الکتریکی امکان تشخیص فعالیت دوربین های مداربسته را دارند. اما این تجهیزات معمولا به عنوان تجهیزات امنیتی خاص طبقه بندی می شوند و دسترسی به آنها برای مردم عادی سخت خواهد بود.

تکنولوژی مورد استفاده در دوربین های پین هول

این نوع بدنه هم در دوربین های مداربسته آنالوگ HD و هم در دوربین های تحت شبکه وجود دارد. دوربین های تحت شبکه نسبت به دوربین های آنالوگ HD عملکرد بهتر و قابلیت به مراتب بالاتری دارند. در سری تحت شبکه بر عکس سری دوربین های HD، نیازی به دستگاه ضبط ندارید. می توانید مستقیما از خود دوربین ها تصاویر را به صورت زنده دریافت کرده و ضبط تصاویر را فعال کنید.

دوربین مداربسته پین هول بی سیم

برای کنترل و نظارت بر یک محیط از راه دور، از دوربین های بی سیم استفاده می شود. دوربین های بی سیم نیازی به کابل کشی ندارند. همین امر موجب کاهش هزینه های جانبی و سهولت استفاده از آن ها و هم چنین باعث کاهش نویز های تصاویر می شود. دوربین های مداربسته مینیاتوری بی سیم، تصاویر را ضبط کرده و از طریق امواج، به دستگاه های گیرنده ارسال می کنند. این دستگاه های گیرنده دارای کارت حافظه جهت ذخیره تصاویر هستند.

زاویه دید دوربین های مداربسته مینیاتوری

همانطور که در مطالب بالا گفته شد، امکان تعویض لنز در دوربین های پین هول وجود ندارد و دارای لنز ثابت هستند. لنز های ثابتی که روی این نوع دوربین ها نصب می شود به همراه حسگر هایی که روی آن ها تعبیه شده است، محدوده ی خاصی را پوشش می دهد. لنزهای 2.8 میلیمتری، زاویه دید 83 تا 115 درجه و لنز های 3.6 میلیمتری، زاویه دید 75 درجه را پوشش می دهند.

قیمت دوربین پین هول

قیمت دوربین های مینیاتوری با توجه به قابلیت ها و امکاناتی که دارند متفاوت است. از عواملی که روی قیمت این دوربین ها تاثیر می گذارند می توان به رزولوشن بالا و باتری خور بودن دوربین مداربسته اشاره کرد. برخی از این دوربین ها دارای قابلیت دید در شب هستند که باعث افزایش قیمت دوربین می شود. هرچه اندازه دوربین کوچک تر باشد، قیمت آن بیشتر است. هم چنین داشتن منوی OSD و قاب هایی مانند قاب چشمی و قاب خودکار و قاب شارژر، در قیمت دوربین های مینایاتوری تاثیر گذار هستند.

تامین برق دوربین مداربسته مینیاتوری

دوربین های مینیاتوری مانند تمام دوربین های مداربسته، با برق 12 ولت DC کار می کنند. برای فعال کردن این دوربین ها باید یک آداپتور 12 ولت با 2 آمپر را به دوربین وصل کنید. سپس باید صدا و تصویر را توسط دو کابل به دستگاه DVR انتقال دهید و تصاویر ارسالی را از طریق نمایشگر تلویزیون مشاهده کنید.

پیشنهاد کارشناسان نصب دوربین مداربسته

یکی از مشکلات رایج در بازار فروش و نصب دوربین مدار بسته، وجود برندهای فیک و تقلبی است که انتخاب را برای مشتریان سخت کرده است. از طرفی گروهی از مشتریان براین باورند که برندهای اصلی، گران قیمت هستند بنابراین هرچه هزینه بیشتری پرداخت کنیم کالای بهتری را خریداری کرده ایم. این موضوع به طور صد در صدی صحیح نیست و برندهای فیک نیز ممکن است با قیمتی بالا به فروش برسد. بنابراین توصیه می شود برای خرید دوربین مداربسته به نمایندگی های مجاز برندهای معتبر مراجعه نمایید. همچنین برای دریافت مشاوره رایگان با شماره زیر با کارشناسان ما تماس بگیرید:

021-88500020

به این مطلب امتیاز دهید 🙂