نقشه گرمایی Heat Map در دوربین مداربسته چیست؟ اطلاعات مفید در مورد نحوه عملکرد کاربران را در اختیار شما قرار می دهد. با به کارگیری نقشه حرارتی فارغ از حیطه فعالیتتان می توانید نقاط ضعف و قوت کارهای انجام شده را در افراد و در کاربران مراجعه کننده و تیم ها مشخص کنید و در خصوص تغییر و بهبود آن تصمیم بگیرید. لازم به ذکر است که Heat Map تنها مختص به دوربین های تحت شبکه (IP) می باشد.

با استفاده از این قابلیت که بیشتر در کسب و کارهای تجاری و فروشگاه ها کارایی دارد می توانید نقاط پر رفت و آمد و یا کم تردد مکان تجاری خود را مشخص نموده و بر طبق آمار به دست آمده استراتژی های مناسبی را جهت نحوه چیدمان و نوع کالای مورد نظر و نیز سایر عوامل مهم در افزایش فروش اتخاذ نمایید.

نقشه حرارتی یا Heat Map چیست؟

به طور کلی نقشه حرارتی یک شمای گرافیکی از رفتار بازدیدکنندگان، کاربران و تیم را نشان می دهد و کمک می کند تا خدمات، محصولات و شیوه عملکردمان را در جهت اهدافمان تقویت کنیم. نقشه حرارتی در واقع عملکرد رفت و آمد افراد را در بازه دید دوربین مداربسته تجزیه و تحلیل می کند و کمک می کند نحوه مدیریت، سازماندهی، تحلیل عملکرد نیروی فروش و… را به راحتی انجام دهید.نمودار نهایی را می توانید به صورت روزانه، هفتگی و ماهانه دریافت کنید که می تواند در راستای بهینه سازی سیستم کمک چشم گیری به شما بکند. شایان ذکر است که نقشه گرمایی Heat Map در دوربین مدار بسته زیر مجموعه فناوری VCA که مخفف ( Video Content Analytics ) است قرار می گیرد.

مزایای استفاده از نقشه حرارتی یا Heat Map

  1. کمک می کند نقاط پر بازدید و کم بازدید را شناسایی کنید.
  2. آنالیز تصویری
  3. رصد نقاط مختلف از نظر میزان تردد
  4. کمک به بهینه سازی برای بازدهی بیشتر

کاربرد نقشه های گرمایی

این قابلیت با ارائه اطلاعات واضح تری از نحوه رفت و آمد و تردد مشتریان در بازه های زمانی مختلف راهکار های بهتری را در نحوه مدیریت یک مجموعه تجاری در اختیار کاربر گذاشته و باعث ارتقا نحوه خدمت رسانی به مشتریان فروشگاه نیز می گردد.

نقشه های گرمایی این امکان را به  شما می دهند تا در اسرع وقت نقاط شلوغ، مناطق کم رفت و آمد و …  را در فروشگاه خود شناسایی کنید. تصاویر گرفته شده در زمان واقعی و همچنین در بازه های زمانی مختلف توسط دوربین های شبکه (IP) به شما کمک می کنند تا الگوهای ترافیک مشتری را ارزیابی نمایید. این اطلاعات در هر نقطه از شبکه در دسترس خواهد بود.

نحوه عملکرد

زمانی که تردد مشتریان در یک نقطه خاص از فروشگاه افزایش می یابد، نقشه های گرمایی این مناطق را با رنگ های متفاوتی ارائه می کنند که نشان دهنده نحوه توزیع مشتریان و تراکم افراد در نقاط مختلف فروشگاه است. برای مثال نقاط قرمز نشان دهنده نقاط پرتراکم است. در حالیکه نقاط سبز نشان از ترافیک جمعیتی کمتری است. رنگ آبی نشان دهنده نقاطی است که اغلب بازدید کننده ای ندارد. لازم به ذکر است که فناوری نقشه گرمایی Heat Map در دوربین مدار بسته اطلاعات زمانی دقیقی را در دسترس کاربر قرار می هد که نشان دهنده بازه زمانی مربوط به اوج شلوغی فروشگاه، زمان های رکود و سایر اطلاعات مربوطه است.

خروجی داده های مربوط به دوربین های مداربسته با تکنولوژی نقشه های گرمایی را می توان به صورت نمودارهای روزانه، هفتگی و ماهانه در اختیار کاربر گذاشت. به این شرح که در نمودار روزانه، میزان تراکم جمعیت در هر ساعت و در نمودار هفتگی و ماهانه میزان تراکم در هر روز به صورت عددی قابل مشاهده است.

نکته قابل توجه این است که در تکنولوژی نقشه های گرمایی بر خلاف نام آن از هیچگونه اطلاعات مربوط به تغییرات گرمایی یا دما استفاده نشده است.

سخن آخر

با به کارگیری این قابلیت می توانید نقاط پرتردد و کم تردد محوطه فعالیتتان را شناسایی کنید. این امر می تواند در چارچوب مدیریت فروشگاه، نمایشگاه و… بسیار پر اهمیت باشد زیرا کمک می کند اطلاعات دقیقی از میزان تردد و الگوی رفتاری مشتریانتان را در بخش های مختلف در دسترس داشته باشید. با به کارگیری نقشه حرارتی یا Heat Map می توانید متوجه زمان شلوغی مکانتان شوید و در ساعات خلوتی از نیروی انسانی کمتری استفاده کنید.

پیشنهاد کارشناسان نصب دوربین مداربسته

یکی از مشکلات رایج در بازار فروش و نصب دوربین مدار بسته، وجود برندهای فیک و تقلبی است که انتخاب را برای مشتریان سخت کرده است. از طرفی گروهی از مشتریان براین باورند که برندهای اصلی، گران قیمت هستند بنابراین هرچه هزینه بیشتری پرداخت کنیم کالای بهتری را خریداری کرده ایم. این موضوع به طور صد در صدی صحیح نیست و برندهای فیک نیز ممکن است با قیمتی بالا به فروش برسد. بنابراین توصیه می شود برای خرید دوربین مداربسته به نمایندگی های مجاز برندهای معتبر مراجعه نمایید. همچنین برای دریافت مشاوره رایگان با شماره زیر با کارشناسان ما تماس بگیرید:

021-88500020

به این مطلب امتیاز دهید 🙂