پروژکتور مادون قرمز نوعی پروژکتور است که امواج نوری مادون قرمز را تولید می کنند. یکی از کاربردهای این پروژکتورها استفاده در سیستم های مداربسته است. در این مطلب با این تجهیزات بیشتر آشنا خواهید شد.

پروژکتور مادون قرمز چطور کار می کند؟

این پروژکتورهای از تعداد زیادی LED مادون قرمز استفاده می کنند. عمکلرد این LEDها با LEDهای نوری عادی شباهت زیادی دارد. هرقدر این LEDها قوی تر و بیشتر باشند حجم نور تولیدی بیشتر و طبعا پروژکتور قوی تر است. طول موج نور تولیدی توسط این پروژکتورها معمولا بین 800 تا 900 نانومتر است که برای انسان نامرئی است.

چه زمانی از پروژکتور مادون قرمز استفاده میشود؟

پروژکتور IR در دو حالت مورد استفاده قرار می گیرد:

  • در صورتی که دوربین شما فاقد LED مادون قرمز است: دوربین های مداربسته باکس عموما فاقد LED مادون قرمز هستند و در صورت نیاز به دید در شب وجود داشته باشد باید از پروژکتور مادون قرمز استفاده کرد.
  • در صورتی که برد دید در شب دوربین شما به اندازه کافی نباشد: در صورتیکه دوربین های انتخاب شده برای محل برد دید در شب کافی را ندارند یا فضایی در تصویر تاریک می شود می توان این ضعف را با استفاده از پروژکتورهای مادون قرمز رفع کرد.

پیشنهاد کارشناسان نصب دوربین مداربسته

یکی از مشکلات رایج در بازار فروش و نصب دوربین مدار بسته، وجود برندهای فیک و تقلبی است که انتخاب را برای مشتریان سخت کرده است. از طرفی گروهی از مشتریان براین باورند که برندهای اصلی، گران قیمت هستند بنابراین هرچه هزینه بیشتری پرداخت کنیم کالای بهتری را خریداری کرده ایم. این موضوع به طور صد در صدی صحیح نیست و برندهای فیک نیز ممکن است با قیمتی بالا به فروش برسد. بنابراین توصیه می شود برای خرید دوربین مداربسته به نمایندگی های مجاز برندهای معتبر مراجعه نمایید. همچنین برای دریافت مشاوره رایگان با شماره زیر با کارشناسان ما تماس بگیرید:

021-88500020

به این مطلب امتیاز دهید 🙂