انتخاب هارد دیسک مناسب برای سیستم دوربین مداربسته یکی از دغدغه های همیشگی مشتریان این سیستم هاست. در این مطلب در رابطه با المان های مختلف انتخاب و نحوه انتخاب بهترین هارد دیسک صحبت می کنیم.

المان های مهم یک هارد دیسک

هارد دیسک ها المان های متفاوت و پیچیده ای دارند ولی برخی از مهمترین المان های آنها عبارتند از:

  • ظرفیت: ظرفیت یک هارد دیسک مهمترین مشخصه آن است. هرچه ظرفیت بیشتر باشد می توان مقدار بیشتری اطلاعات را در یک هارد دیسک ذخیره کرد. ظرفیت هارد دیسک های امروزی را با واحد ترا بایت نشان میدهند.
  • سرعت چرخش دیسک ها: سرعت چرخش یک هارد دیسک نشان دهنده سرعت آن برای نوشتن یا خواندن اطلاعات است. هرچه سرعت چرخش دیسک ها بیشتر باشد هارد دیسک هم سریعتر است.
  • طول عمر یا تعداد نوشته شدن: طول عمر هارد دیسک با توجه به المان هایی مثل جنس صفحات، تکنولوژی ساخت و … مشخص می شود. این المان به طول حدودی نشان میدهد چقدر می توان از هارد استفاده کرد. این کار را معمولا به صورت نوشتن تعداد بارهای نوشتن بر روی هارد انجام میدهند.

سیستم مداربسته به هارد با چه مشخصاتی نیاز دارد؟

گذشته از ظرفیت هارد دیسک که به واسطه نوع کاربری و اندازه سیستم مداربسته مشخص می شود. دوربین های مداربسته معمولا به هارد دیسک هایی با طول عمر بالا نیاز دارند. از آنجا که در سیستم مداربسته دستگاه ضبط کننده دائما در حال پاک کردن تصاویر قبلی و ذخیره تصاویر جدید به جای آن است، فشار زیادی بر روی هارد دیسک های سیستم های مداربسته وجود دارد.

در گذشته این مشکل باعث اسیب دیدن همیشگی هارد دیسک ها می شد. البته امروزه شرکت های بزرگ تولید کننده هارد دیسک مثل Western Digital و Seagate اقدام به تولید هارد دیسک هایی مختص سیستم های مداربسته کرده اند. در این هارد دیسک ها به طور مشخص المان هایی که در سیستم های مداربسته مورد نیاز است تقویت شده اند و طول عمر هارد دیسک به شدت افزایش پیدا کرده. بهترین روش برای انتخاب هارد مناسب استفاده از هارد دیسک های مخصوص سیستم های حفاظتی است. البته این هارد دیسک ها کمی گران قیمت تر از هارد دیسک های معمولی هستند.

ظرفیت هارد دیسک دوربین را چطور انتخاب کنم؟

برای انتخاب ظرفیت هارد دیسک نیاز به محاسبه میزان ظرفیت فیلم های ضبط شده است. برای این کار می توانید از این صفحه برای محاسبه استفاده کرده و میزان هارد دیسک مورد نیاز را با توجه به میزان زمان ضبط مورد نظر خود انتخاب کنید.

پیشنهاد کارشناسان نصب دوربین مداربسته

یکی از مشکلات رایج در بازار فروش و نصب دوربین مدار بسته، وجود برندهای فیک و تقلبی است که انتخاب را برای مشتریان سخت کرده است. از طرفی گروهی از مشتریان براین باورند که برندهای اصلی، گران قیمت هستند بنابراین هرچه هزینه بیشتری پرداخت کنیم کالای بهتری را خریداری کرده ایم. این موضوع به طور صد در صدی صحیح نیست و برندهای فیک نیز ممکن است با قیمتی بالا به فروش برسد. بنابراین توصیه می شود برای خرید دوربین مداربسته به نمایندگی های مجاز برندهای معتبر مراجعه نمایید. همچنین برای دریافت مشاوره رایگان با شماره زیر با کارشناسان ما تماس بگیرید:

021-88500020

5/5 - (1 امتیاز)