اطلاع از برد پلاک خوانی دوربین مداربسته کمک زیادی در انتخاب دوربین مناسب برای کاربری شما خواهد کرد اما برد پلاک خوانی دوربین ها به راحتی قابل تشخیص نیست و محاسبه آن از روشهای نسبتا پیچیده ای انجام می شود که در این مطلب با آن آشنا خواهید شد.

همه چیز از PPF شروع می شود!

PPF مخفف اصطلاح Pixel Per Foot به معنای تعداد پیکسل در هر فوت عرض است. (در صورتی که نمی دانید هر فوت حدود 30 سانتی متر است). این واحد کاربردی بسیار زیاد در تشخیص جزئیات تصویر می کند.

در یک تصویر ممکن است اجسام با اندازه های متفاوت در فواصل متفاوت از دوربین وجود داشته باشند. از آنجایی که نوع لنز دوربین میتواند زاویه دید دوربین و در نتیجه اندازه اجسام را در تصویر تغییر دهد نمی توانیم فرمولی با توجه به فاصله برای تشخیص صورت استفاده کنیم و باید از PPF  برای این کار استفاده کنیم.

PPF میزان تراکم پیکسلی در پلاک خودرو را نشان میدهد. برای مثال در دوربینی با رزولوشن ثابت هر قدر پلاک به دوربین نزدیک تر شوند PPF آن بالاتر می رود. به همین صورت هر قدر زاویه دید دوربین کمتر شود (لنز زوم شود) PPF بیشتر می شود.

دوربین مداربسته پلاک خوان

چند PPF برای خواندن پلاک لازم است؟

به صورت استاندارد برای تشخیص پلاک خودرو ، شما به تصویری با 40PPF  نیاز دارید. اندازه پلاک استاندارد خودرو 1.7 فوت است این یعنی عرض پلاک خودرو باید حداقل 68 پیکسل داشته باشد. ممکن است پلاک خودرو با 30 PPF نیز قابل تشخیص باشد اما تشخیص صورت با کمتر از این مقدار بسیار مشکل خواهد بود.

چطور از این فرمول برای به دست آوردن برد تشخیص چهره دوربین استفاده کنم؟

از انجایی که میدانم محاسبه PPF برای شما مشکل است یک جدول اماده از برخی رزولوشن ها با لنزهای متفاوت و برد تشخیص چهره آنها تهیه کردم. (برد تشخیص چهره با در نظر گرفتن 40PPF به عنوان حالت مناسب در نظر گرفته شده)

[table id=7 /]

چه عوامل دیگری در برد تشخیص چهره دخیل است؟

  • زاویه دید: برد دید در نظر گرفته شده در جدول بالا در صورتی قابل استناد است که دوربین مدار بسته در ارتفاع پلاک خودرو قرار گرفته و به صورت مستقیم از آن تصویر بگیرید. در صورتی که صورت با زاویه در تصویر دریافت شود امکان تشخیص صورت به کاهش می یابد. در صورتی که زاویه دید دوربین نسبت به صورت بیش از 45 درجه باشد امکان تشخیص پلاک بسیار کم خواهد شد.
  • نور: داشتن نور مناسب و ضد نور نشدن تصویر نیز برای گرفتن تصویر مناسب از پلاک بسیار مهم است. حالت ایده ال برای نور وجود منبع پشت دوربین و رو به پلاک و وجود نور مرئی به جای نور مادون قرمز است.

جدا از پلاک دیگر چه اطلاعات میتواند در تصویر دوربین به ما برای شناسایی خودرو کند؟

از تصویر دوربین مداربسته میتوانید اطلاعات مفید دیگر شامل مدل، رنگ، خراشهای خاص روی بدنه یا اثار تصادفات، بار قابل داخل ماشین و … را نیز تشخیص دهید که کمک بزرگی به شناسایی خودرو خواهد کرد.

در صورتی که به اطلاعاتی در رابطه با برد تشخیص چهره دوربین های مداربسته نیاز دارید مطلب برد تشخیص چهره دوربین مداربسته را بخوانید.

پیشنهاد کارشناسان نصب دوربین مداربسته

یکی از مشکلات رایج در بازار فروش و نصب دوربین مدار بسته، وجود برندهای فیک و تقلبی است که انتخاب را برای مشتریان سخت کرده است. از طرفی گروهی از مشتریان براین باورند که برندهای اصلی، گران قیمت هستند بنابراین هرچه هزینه بیشتری پرداخت کنیم کالای بهتری را خریداری کرده ایم. این موضوع به طور صد در صدی صحیح نیست و برندهای فیک نیز ممکن است با قیمتی بالا به فروش برسد. بنابراین توصیه می شود برای خرید دوربین مداربسته به نمایندگی های مجاز برندهای معتبر مراجعه نمایید. همچنین برای دریافت مشاوره رایگان با شماره زیر با کارشناسان ما تماس بگیرید:

021-88500020

به این مطلب امتیاز دهید 🙂