ترانک ها باکس ها یا محفظه های در بسته ای هستند که به منظور انتقال کابل، نصب پریز و قرار دادن کابل شبکه و برق و سایر تجهیزات در بسترسازی تجهیزات مدار بسته بکار می روند. ترانک ها در برنـدهای مطرحی از قبیل لگراند، اشنایدر، دانوب و … تولیـد و بـه بـازار عرضـه می گردند.

ترانک لگراند

ترانکینگ و داکت بندی به منظور تسهیل و آراستگی کابل کشی های متعدد در بسترسازی تجهیزات مدار بسته انجام می شود. طراحی نوآورانه ترانک های برند لگراند نه تنها منجر به صرفه جویی قابل ملاحظه برای نصب کننده ها و پیمانکاران می گردد، بلکه باعث کاهش قابل توجه هزینه های کل در عملیات نصب می شود. ساختار ترانک های لگراند بسیار کاربردی بوده و شامل درب کلیپسی، اتصالات مختلف از پیش طراحی شده، پیچ های کاربردی چندسر، لبه های ایمن، ترمینال های شیاردار و …است.

ترانک چیست؟

ترانک اشنایدر

یکی دیگر از برند های مطرح در زمینه تولید ترانک برند اشنایدر است. برند اشنایدر طیف گسترده ای از لوازم جانبی سیم کشی را ارائه می دهد. ترانک های این برند نیز دارای کیفیت خوب، انعطاف پذیری بالا، ایمنی و ویژگی های عملکردی مناسبی است که منجر به صرفه جویی در زمان نصب، انرژی و دیگر هزینه ها می شود.

ترانک چیست؟

ساختار ترانک

اندازه هر شاخه از ترانک برابر دو متر می باشد و در داخل هر شاخه سه شیار وجود دارد که جهت ایجاد پارتیشن هستند بوسیله این پارتیشن ها می توان ترانک را به 4 قسمت تقسیم نمود.

درزگیر ترانک دوربین مداربسته

برای اتصال دو ترانک به یکدیگر و همچنین پوشاندن محل اتصال از درزگیر ترانک استفاده می گردد. درزگیر ها از سه قسمت تشکیل شده اند که قطعه اصلی بر روی ترانک و دو قطعه دیگر در دو لبه آن قرار گرفته و ظاهر مناسب تری به آن می دهند.

پارتیشن ترانک دوربین مداربسته

پارتیشن های موجود در ترانک امکان جداسازی کابل های برق و شبکه را میسر می سازند این کار اغلب به منظور جلوگیری از ایجاد نویز و تداخل سیگنال ها انجام می گردد.

در هنگام عملیات ترانکینگ باید به نکات زیر توجه نمود:

  1. ترانک ها باید با روش های اصولی به دیوار و سقف متصل گردند و از استحکام خوبی برخوردار باشند. بدین منظور هرگز ازابزارهای غیر استانداردی مانند میخ و چسب برای نصب آن استفاده ننمائید.
  2. هدف اصلی از استفاده از تجهیزاتی مانند ترانک و یا داکت در واقع ایجاد ظاهری مرتب و آراسته در بسترسازی است. پس باید به این نکته توجه نمود که تمام زوایای داکت و ترانک به خوبی پوشش داده شوند و هیچگونه بیرون زدگی از کابل ها در آن وجود نداشته باشد.

مزایای ترانکینگ در دوربین مدار بسته

  • امکان نصب انواع پریز برق، نود های شبکه و …
  • امکان پارتیشن بندی جهت جداسازی کابل ها
  • ترانک فضای بزرگتری نسبت به داکت دارد

سایز های استاندارد ترانک

  • ترانکینگ های 50×80
  • ترانکینگ های 50×100
  • ترانکینگ های 50×150

پیشنهاد کارشناسان نصب دوربین مداربسته

یکی از مشکلات رایج در بازار فروش و نصب دوربین مدار بسته، وجود برندهای فیک و تقلبی است که انتخاب را برای مشتریان سخت کرده است. از طرفی گروهی از مشتریان براین باورند که برندهای اصلی، گران قیمت هستند بنابراین هرچه هزینه بیشتری پرداخت کنیم کالای بهتری را خریداری کرده ایم. این موضوع به طور صد در صدی صحیح نیست و برندهای فیک نیز ممکن است با قیمتی بالا به فروش برسد. بنابراین توصیه می شود برای خرید دوربین مداربسته به نمایندگی های مجاز برندهای معتبر مراجعه نمایید. همچنین برای دریافت مشاوره رایگان با شماره زیر با کارشناسان ما تماس بگیرید:

021-88500020

به این مطلب امتیاز دهید 🙂