دوربین مداربسته با کیفیت تعریفی بسیار باز از یک محصول امنیتی مناسب است. در این مطلب اطلاعاتی را در اختیار مشتریان قرار خواهیم داد تا در صورت تمایل به خرید دوربین های باکیفیت راحت تر بتوانند این محصولات را انتخاب کنند.

کدام برندها با کیفیت تر هستند؟

به صورت کلی تمامی برندهای معتبر از کیفیتی قابل قبول برخوردارند. در صورتی که از یک برند بین المللی استفاده کنید احتمالا کیفیت کلی دوربین رضایت شما را جلب خواهد کرد. از آنجایی که در بازار کشورمان تعداد بسیار زیادی از برندهای متفرقه وجود دارد ما لیستی از برندهای معتبر بین المللی ایجاد کرده ایم که شما با توجه به نیازتان میتوانید یک برند مناسب را از بین آنها انتخاب کنید.

کدام یک با کیفیت تر هستند، آنالوگ یا شبکه؟

از  نظر کیفیت تصویر به صورت خلاصه باید گفت که دوربین های تحت شبکه کیفیت تصویر به مراتب مناسب تری را ایجاد می کنند. این دوربین ها همچنین میتوانند در رزولوشن های بسیار بالا نیز تولید شوند که کاربری های خاصی برای آنها ایجاد کرده.

چه خصوصیاتی کیفیت تصویر یک دوربین را مشخص می کند؟

روزولشن یا تفکیک پذیری: مهمترین عامل در کیفت تصویر دوربین های مداربسته است که مشخص می کند چقدر جزئیات را میتوان در تصاویر دوربین های مداربسته مشاهده کرد. معمولا دوربین های مداربسته شبکه با روزولشن های بین 1 تا 3 مگا پیکسل ساخته می شوند.

حداقل نور مورد نیاز: حداقل نور مورد نیاز نیز یکی از خصوصیات بسیار مهم در کیفیت تصویر دوربین های مداربسته است. هرچقدر دوربین به نور کمتری برای تشکیل تصویر نیاز داشته باشد تصویر آن در شب بهتر خواهد بود. حداقل میزان نور مورد نیاز دوربین را با لوکس نشان می دهند.

بازه داینامیک دوربین: بازه داینامیک یا Dynamic range دوربین یکی دیگر از خصوصیات مهم در کیفیت تصویر دوربین است. این بازه مشخص می کند اختلاف سطح نور در تصویر چقدر روی تصاویر تاثیر می گذارد. هر قدر بازه داینامیک دوربین بیشتر باشد دوربین تصویر بهتری در شرایط ضد نور ایجاد می کند. این بازه را با db نشان می دهند و دوربین های با بازه داینامیک بیش از 60db را معمولا wdr مینامند.

کیفیت بدنه دوربین: کیفیت بدنه دوربین بیشتر در شرایط آب و هوایی نامناسب اهمیت پیدا می کند. استاندارد IP و IK میزان مقاومت بدنه دوربین در مقابل شرایط آب و هوایی بد و ضربات فیزیکی را نشان می دهد.

پیشنهاد کارشناسان نصب دوربین مداربسته

یکی از مشکلات رایج در بازار فروش و نصب دوربین مدار بسته، وجود برندهای فیک و تقلبی است که انتخاب را برای مشتریان سخت کرده است. از طرفی گروهی از مشتریان براین باورند که برندهای اصلی، گران قیمت هستند بنابراین هرچه هزینه بیشتری پرداخت کنیم کالای بهتری را خریداری کرده ایم. این موضوع به طور صد در صدی صحیح نیست و برندهای فیک نیز ممکن است با قیمتی بالا به فروش برسد. بنابراین توصیه می شود برای خرید دوربین مداربسته به نمایندگی های مجاز برندهای معتبر مراجعه نمایید. همچنین برای دریافت مشاوره رایگان با شماره زیر با کارشناسان ما تماس بگیرید:

021-88500020

به این مطلب امتیاز دهید 🙂