برای مشاهده فیلمهای ضبط شده یا زنده مستقیما از دستگاه ضبط DVR یا NVR خود، نیازمند یک نمایشگر با اتصالات ورودی ویدیوئی استاندارد هستید. اگر آگاهی کافی از ویژگی های کلیدی مورد نیاز و همچنین نوع کاربری با توجه به مکان مورد نظر خود  داشته باشید، انتخاب بهترین صفحه نمایش برای دوربین مدار بسته کاری ساده می شود.

اما برای رسیدن به بهترین بازده از سیستم مداربسته خود و اطمینان از اینکه تصویر شما به درستی بر روی صفحه نمایش ظاهر می شود، و از کیفیت خوبی نیز برخوردار است باید به حداکثر رزولوشن خروجی قابل نمایش توسط DVR یا NVR خود توجه نموده و مانیتوری مناسب با وضوح و ابعاد مناسب انتخاب کنید.

توجه به اندازه صفحه نمایشگر بسیار مهم است و اغلب نادیده گرفته می شود. به طور معمول، هر چه تعداد دوربین های بیشتری در سیستم نظارتی خود داشته باشید، به مانیتوری با صفحه نمایش بزرگتر احتیاج خواهید داشت. تصور کنید که باید تصاویری از 32 دوربین را در یک مانیتور 15 اینچی مشاهده نمایید. در این صورت کار بسیار سخت می شود و نمایش تصاویر زیاد در یک صفحه نمایشگر 15 اینچی کوچک بسیار دشوار خواهد بود.

مانیتور صنعتی دوربین مدار بسته

انواع مانیتور در دوربین مدار بسته

نمایشگر ها یا مانیتور های مورد استفاده در تجهیزات مدار بسته به طور کلی به دو دسته زیر تقسیم بندی می گردند:

  1. مانیتورهای دفتری یا اداری :با توجه به تنوع بالا در مدل های مختلف در این نوع از مانیتور ها بهتر است مانیتور خود را  با توجه به نوع کاربری، نوع دوربین های مورد استفاده و همچنین متناسب با کیفیت و کنتراست دلخواه تهیه نمود.
  2. مانیتور صنعتی : مانیتورهای صنعتی معمولا دارای بدنه ای فلزی بوده و در اندازه هایی بیشتر از 14 اینچ تولید می گردند.

یکی از انواع مانیتور های مورد استفاده در تجهیزات و دوربین های مدار بسته مانیتور های صنعتی هستند. مانیتور های صنعتی دارای ویژگی ها و کاربرد های مختص به خود بوده و بواسطه همین ویژگی ها از سایر مانیتور های معمولی موجود در بازار مجزا می گردند. البته قیمت نسبتا بالای اینگونه از مانیتور ها باعث گردیده تا از آن ها کمتر در بسترسازی تجهیزات مدار بسته استفاده گردد و سایر مانیتور های خانگی جایگزین آنها شود.

خصوصیات مانیتور های صنعتی:

 1. کارکرد تمام وقت: بسیاری از سازمان ها و مراکز خاص و امنیتی نیازمند نظارت 24 ساعته هستند به همین دلیل باید از مانیتور هایی استفاده گردد که توان بالایی داشته و قابلیت روشن ماندن تا ساعت های طولانی را داشته باشند بدون آنکه از کیفیت کار آنها بر اثر کار طولانی کاسته گردد. زیرا استفاده از مانیتور های معمولی منجر به ایجاد خرابی هایی از قبیل گرم شدن بیش از حد دستگاه، سوختن برد، و یا از بین رفتن پیکسل های موجود در صفحه نمایشگر شود.

2. استاندارد حفاظت(IP): در انتخاب مانیتور های صنعتی باید به این نکته توجه نمود که دارای استاندارد IP باشند. تجهیزاتی که بر اساس استاندارد IP ساخته شده باشند در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم بوده و آسیب کمتری می بینند.

3. پشتیبانی از پورت های ورودی/خروجی مختلف: مانیتور های صنعتی داراری پورت های تصویر متعددی هستند. از جمله پورت های ورودی تصویر می توان به ورودی تصویر HDMI و VGA اشاره نمود.

4. تازه سازی تصویر نمایشگر: همانگونه که اطلاع دارید اگر شما از تصویر ثابتی برای نمایش استفاده می کنید، بعد از گذشت زمان این تصویر در نمایشگر ماندگاری پیدا می کند. خصوصیت بارگذاری و رفرش تصویر در مانیتور صنعتی باعت میشود پیکسل ها کیفیت خود را حفظ کنند .

پیشنهاد کارشناسان نصب دوربین مداربسته

یکی از مشکلات رایج در بازار فروش و نصب دوربین مدار بسته، وجود برندهای فیک و تقلبی است که انتخاب را برای مشتریان سخت کرده است. از طرفی گروهی از مشتریان براین باورند که برندهای اصلی، گران قیمت هستند بنابراین هرچه هزینه بیشتری پرداخت کنیم کالای بهتری را خریداری کرده ایم. این موضوع به طور صد در صدی صحیح نیست و برندهای فیک نیز ممکن است با قیمتی بالا به فروش برسد. بنابراین توصیه می شود برای خرید دوربین مداربسته به نمایندگی های مجاز برندهای معتبر مراجعه نمایید. همچنین برای دریافت مشاوره رایگان با شماره زیر با کارشناسان ما تماس بگیرید:

021-88500020

به این مطلب امتیاز دهید 🙂