انتخاب نمایشگر مناسب برای سیستم مداربسته یکی از دغدغه های بسیاری از مشتریان و کارشناسان سیستم های حفاظتی است. در این مطلب سعی می کنیم در رابطه با المان های مهم انتخاب نمایشگر خوب برای سیستم مداربسته بیشتر صحبت کنیم.

المان های انتخاب نمایشگر

در انتخاب یک نمایشگر برای هر کاربری باید به چند نکته مهم توجه کرد:

  • اندازه نمایشگر: اندازه نمایشگر که معمولا آن را با واحد اینج نمایش می دهند نشان دهنده عرض تصویر نمایشگر است. هرچه عرض تصویر یا اینچ یک نمایشگر بیشتر باشد شما تصویر بزرگتری دارید. البته نسبت طول و عرض تمام نمایشگرها تقریبا همیشه یکسان است.
  • روزولوشن تصویر نمایشگر: رزولوشن تصویر یک نمایشگر قدرت نمایش جزئیات در آن را نشان میدهد. هرچه رزولوشن تصویر یک نمایشگر بیشتر باشد، این نمایشگر میتواند جزئیات ریزتر و دقیقتری از تصویر را نمایش دهد. این المان را معمولا با مگا پیکسل نشان میدهد.
  • ورودیهای مجاز نمایشگر: نمایشگر ها با توجه به کاربردشان ورودی های تصویر مختفی دارند. البته تقریبا همه نمایشگر دارای ورودی VGA هستند. اما بسته به نوع کاربرد ممکن است ورودی HDMI یا ورودی های مختلف صدا هم داشته باشند.
  • رنگ، کنتراست و دیگر مشخصات: مشخصه های مرتبط با کیفیت رنگ و کنتراست از مشخصات تخصصی تر نمایشگرها هستند. این خصوصیات بسته به اینکه شما چقدر تمایل داشته باشید تصویر شما چشم نواز باشد می توانند اهمیت پیدا کنند اما در حالت کلی نقشی در بهره وری سیستم مداربسته شما ندارند.

اندازه نمایش را چطور انتخاب کنیم؟

انتخاب اندازه نمایشگر تا حد زیادی به محل نصب آن بستگی دارد. در صورتی که نمایشگر بر روی میز و روبه روی اپراتور قرار می گیرد استفاده از اندازه بیش از 22 اینچ توصیه نمی شود چراکه امکان مشاهده همزمان تصاویر را سخت خواهد کرد. در صورت نصب دیواری نمایشگر، بسته به فاصله اپراتور و تعداد دوربین های هر نمایشگر، باید از نمایشگری با اندازه 32 اینچ به بالا استفاده کرد.

رزولوشن تصویر نمایشگر چطور انتخاب می شود؟

رزولوشن تصویر نمایشگر دوربین مداربسته باید با توجه به باکیفیت ترین دوربینی در سیستم مداربسته شما انتخاب شود. در صورتی که مجموعه از دوربین ها با رزولوشن های مختلف دارید، نمایشگر را با رزولوشن با کیفیت ترین دوربین انتخاب کنید.

چه ورودی هایی برای نمایشگر نیاز هستند؟

در صورتیکه نمایشگر شما تصاویر تا رزولوشن Full HD را نمایش می دهد استفاده از ورودی VGA نیاز شما را برطرف خواهد کرد. در صورت بالاتر بودن کیفیت حتما از نمایشگری استفاده کنید که ورودی HDMI داشته باشد.

پیشنهاد کارشناسان نصب دوربین مداربسته

یکی از مشکلات رایج در بازار فروش و نصب دوربین مدار بسته، وجود برندهای فیک و تقلبی است که انتخاب را برای مشتریان سخت کرده است. از طرفی گروهی از مشتریان براین باورند که برندهای اصلی، گران قیمت هستند بنابراین هرچه هزینه بیشتری پرداخت کنیم کالای بهتری را خریداری کرده ایم. این موضوع به طور صد در صدی صحیح نیست و برندهای فیک نیز ممکن است با قیمتی بالا به فروش برسد. بنابراین توصیه می شود برای خرید دوربین مداربسته به نمایندگی های مجاز برندهای معتبر مراجعه نمایید. همچنین برای دریافت مشاوره رایگان با شماره زیر با کارشناسان ما تماس بگیرید:

021-88500020

به این مطلب امتیاز دهید 🙂