دوربین مداربسته دام (Dome CCTV) دسته ای از دوربین های مداربسته هستند. اصطلاح دام (به انگلیسی به معنای گنبد) اشاره به شکل بدنه این دوربین ها دارد.

دوربین های دام چه تفاوتی با دیگر دوربین های دارند؟

اصطلاح دام تنها اشاره به شکل بدنه دوربین دارد و به جز این مورد اطلاعات کمی در رابطه با قابلیت های دوربین به شما خواهد داد. دوربین های دام معمولا برای نصب سقفی ساده می شوند و کاربرد اصلی آنها محیط های مسقف (indoor) است. دوربین دام معمولا در مقابل دوربین های بولت که بیشتر استفاده بیرونی (outdoor) دارند استفاده می شود.

در چه جاهایی از دوربین دام استفاده کرد؟

به صورت کلی هرجا نیاز به نصب دوربین به سقف باشد استفاده از دوربین دام بهترین گزینه است. محیطهای داخل ساختمان، داخل پارکینگ ها، زیر سایه بان واحد های تجاری و … نمونه هایی از محل های نصب دروبین های دام هستند. بدنه دوربین های دام معمولا از هر دو جنس پلاستیک و فلز ساخته می شود. دوربین های دام با بدنه فلزی در محیطهای با ارتفاع کم که امکان دسترسی بیشتر به دوربین وجود دارد کاربرد دارند.

لنز دوربین های دام معمولا چه مشخصاتی دارد؟

(برای اطلاعات بیشتر به مطلب لنز دوربین مداربسته مراجعه کنید)

دوربین های دام با لنز ثابت، وریفوکال یا موتور دار ساخته می شوند. دوربین های دام به لنز ثابت معمولا با فاصله کانونی 2.8، 3.6، 4 میلیمتر تولید می شوند. برای دوربین های دام وریفوکال نیز لنز 2.8-12 میلیمتر رایج ترین نوع لنز است.

تفاوت دوربین دام و اسپید دام در چیست؟

(برای اطلاعات بیشتر به مطلب دوربین مداربسته گردان مراجعه کنید.)

دوربین های مداربسته اسپید دام دوربین هایی هستند که امکان چرخش با سرعت بالا در جهت های مختلف را دارند. این دوربین ها نیز معمولا شکل نیم دایره ای دارند ولی از نام اسپید دام برای آنها استفاده می شود. توجه داشته باشید که تمام دوربین هایی که قابلیت گردش داشته باشند اسپیدام نیستند.

پیشنهاد کارشناسان نصب دوربین مداربسته

یکی از مشکلات رایج در بازار فروش و نصب دوربین مدار بسته، وجود برندهای فیک و تقلبی است که انتخاب را برای مشتریان سخت کرده است. از طرفی گروهی از مشتریان براین باورند که برندهای اصلی، گران قیمت هستند بنابراین هرچه هزینه بیشتری پرداخت کنیم کالای بهتری را خریداری کرده ایم. این موضوع به طور صد در صدی صحیح نیست و برندهای فیک نیز ممکن است با قیمتی بالا به فروش برسد. بنابراین توصیه می شود برای خرید دوربین مداربسته به نمایندگی های مجاز برندهای معتبر مراجعه نمایید. همچنین برای دریافت مشاوره رایگان با شماره زیر با کارشناسان ما تماس بگیرید:

021-88500020

5/5 - (1 امتیاز)