سیستم مداربسته آنالوگ نوعی از سیستم مداربسته است که در آن انتقال اطلاعات بین دوربین و دستگاه ضبط کننده از طریق سیگنال های آنالوگ صورت می گیرد. این سیستم نوع سنتی تر از سیستم مداربسته به شمار می رود و در مقابل سیستم تحت شبکه که فرم مدرن تر است قرار می گیرد.

کمی در مورد روند تغییر سیستم های آنالوگ

در گذشته سیستم های دوربین مداربسته آنالوگ به صورت کاملا آنالوگ عمل می کردند. این بدان معناست که تصاویر به صورت آنالوگ ساخته می شد، انتقال پیدا می کرد و ضبط می شد. خیلی زود سیستم های ایجاد تصویر آنالوگ جای خود را به چیپ های تصویر دیجیتال دادند این بدان معناست که تصویر در نیمه هادی ها به صورت دیجیتال تولید می شد و بعد به صورت سیگنال های آنالوگ انتقال پیدا کرده و ضبط می شد.

دستگاه های ضبط آنالوگ یا همان VCRها نقاط ضعف خیلی زیادی داشتند. از کیفیت بسیار محدود ضبط گرفته تا نیاز به تغییر دائمی نوارهای ویدئو در دستگاه. این موضوع باعث جایگزینی این دستگاه ها با تجهیزات دیجیتال ضبط یا DVRها شد. تنها بخشی که از سیستم مداربسته آنالوگ به همان صورت باقی مانده سیستم انتقال تصاویر در آن است که تصاویر را به صورت سیگنال های آنالوگ انتقال می دهد.

سیستم مداربسته آنالوگ از چه بخش های تشکیل شده؟

بخش های اصلی یک سیستم مداربسته آنالوگ امروزی عبارتند از:

  • دوربین مداربسته آنالوگ: تصویر در دوربین آنالوگ ایجاد می شود.
  • دستگاه ضبط DVR: تصویر در این دستگاه ضبط می شود، همچنین امکان مشاهده تصاویر از طریق اتصال نمایشگر به DVR به وجود می آید.
  • کابل تصویر کواکسیال: کابل انتقال اطلاعات به صورت آنالوگ

تجهیزات مشترک با سیستم مداربسته شبکه

  • هارد دیسکدر دستگاه DVR نصب شده و امکان ضبط تصاویر را به وجود می آورد.
  • کابل برقجهت انتقال برق تا دوربین مورد استفاده قرار می گیرد.
  • منبع تغذیه: جهت تبدیل برق شهر به ولتاژ مورد نیاز دوربین ها استفاده می شود.
  • نمایشگر: جهت نمایش تصاویر دوربین ها استفاده می شود.

سیستم مداربسته آنالوگ نسل جدید

(برای اطلاعات بیشتر به مطلب سیستم مداربسته نسل جدید مراجعه کنید.)

سیستم های مداربسته نسل جدید اصطلاحی است که در مورد تکونولوژی های HDTVI، HDCVI و AHD مورد استفاده قرار می گیرد. این تکنولوژی ها امکان انتقال تصاویر با روزولشن بالاتر را در سیستم های آنالوگ فراهم می کنند.

مختصری در مورد مزایا و معایب سیستم مداربسته آنالوگ

بزرگترین مزیت سیستم آنالوگ در سادگی و ارزان قیمت بودن آن است. این سیستم ها نیاز به عیب یابی زیادی ندارد و نصب آنها به میتواند به وسیله هر تکنسینی انجام شود. البته در پروژه های بزرگ با توجه به انعطاف پذیری پایین سیستم های آنالوگ استفاده از آنها بسیار محدود می شود. همچنین با وجود اینکه سیستم های آنالوگ نسل جدید محدودیت رزولوشن را تا حدی در این دوربین ها کم کرده اما نسبت به دوربین های تحت شبکه همچنان روزولشن این دوربین ها محدود است.

پیشنهاد کارشناسان نصب دوربین مداربسته

یکی از مشکلات رایج در بازار فروش و نصب دوربین مدار بسته، وجود برندهای فیک و تقلبی است که انتخاب را برای مشتریان سخت کرده است. از طرفی گروهی از مشتریان براین باورند که برندهای اصلی، گران قیمت هستند بنابراین هرچه هزینه بیشتری پرداخت کنیم کالای بهتری را خریداری کرده ایم. این موضوع به طور صد در صدی صحیح نیست و برندهای فیک نیز ممکن است با قیمتی بالا به فروش برسد. بنابراین توصیه می شود برای خرید دوربین مداربسته به نمایندگی های مجاز برندهای معتبر مراجعه نمایید. همچنین برای دریافت مشاوره رایگان با شماره زیر با کارشناسان ما تماس بگیرید:

021-88500020

2/5 - (1 امتیاز)