فشرده سازی تصاویر در دوربین مدار بسته به منظور کاهش یا حذف فایل های غیر ضروری در تصاویر ویدئویی و با استفاده از یک کدک انجام می گیرد. کدک ها سخت افزار یا نرم افزارهایی هستند که امکان پخش، ایجاد و ذخیره فایل‌های ویدئویی را برای سیستم فرآهم می کنند. این عمل باعث می شود فایل های شما کوچکتر شوند، بنابراین می توانید فیلم های بیشتری را در هارد دیسک دستگاه ضبط NVR خود یا کارت MicroSD دوربین ذخیره کنید.

انواع مختلفی از روش های فشرده سازی وجود دارند که قدیمی ترین آن فشرده سازی MPEG4 است. تقریبا تمام دوربین های نظارتی تحت شبکه از یک کدک فشرده سازی ویدیوی پشتیبانی می کنند.

فشرده سازی H.264 چگونه کار می کند؟

برای فشرده سازی فایل ها، کدک به دنبال فایل ها یا فریم های غیر ضروری  می گردد و آنها را کاهش داده یا حذف می کند بدون آنکه تغییر چشمگیری در نسخه نهایی فایل ایجاد کند. این فرآیند به طور خودکار توسط سیستم نظارتی شما انجام می شود، اما اغلب این امکان برای شما وجود دارد که به طور دلخواه از هر کدام از روش های فشرده سازی استفاده کنید که شامل روش های فشرده سازی H.264 ،H.265+ ،H.265 و… می باشند.

هدف اصلی کدک H.264 این است که استانداردی را ایجاد کند که قادر به ارائه تصویر با کیفیت خوب و با نرخ بیتی پایین تری از استانداردهای قبلی باشد. فشرده سازی H.264 یک روش فشرده سازی بسیار کارآمد بوده و با جمع آوری گروه های کوچکی از فریم ها و ارزیابی آنها به صورت یک مجموعه، محتوای تکراری در هر فریم را از بین می برد. فشرده سازی H.264 تا 50 درصد کمتر از MPEG-4، برای انتقال تصاویر با کیفیت و با ویژگی های مشابه پهنای باند را اشغال می کند.

کاربردهای فشرده سازی H.264

فشرده سازی ویدئویی ابزار ارزشمندی است. علی الخصوص در زمانی که سیستم نظارت تصویری شما با مشکل محدودیت پهنای باند و فضای ذخیره سازی مواجه باشد. با فشرده سازی فایل های ویدئویی سیستم شما می تواند به راحتی فایل های فشرده شده را از طریق شبکه بدون هیچگونه تاخیری ارسال نماید. علاوه بر این فایل های فشرده شده بر روی هارد دیسک فضای کمتری اشغال می کنند، و این امکان فرآهم می گردد که تصاویر بیشتری را ذخیره کنید یا فایل ها را برای مدت زمان بیشتری نگه دارید.

پیشنهاد کارشناسان نصب دوربین مداربسته

یکی از مشکلات رایج در بازار فروش و نصب دوربین مدار بسته، وجود برندهای فیک و تقلبی است که انتخاب را برای مشتریان سخت کرده است. از طرفی گروهی از مشتریان براین باورند که برندهای اصلی، گران قیمت هستند بنابراین هرچه هزینه بیشتری پرداخت کنیم کالای بهتری را خریداری کرده ایم. این موضوع به طور صد در صدی صحیح نیست و برندهای فیک نیز ممکن است با قیمتی بالا به فروش برسد. بنابراین توصیه می شود برای خرید دوربین مداربسته به نمایندگی های مجاز برندهای معتبر مراجعه نمایید. همچنین برای دریافت مشاوره رایگان با شماره زیر با کارشناسان ما تماس بگیرید:

021-88500020

به این مطلب امتیاز دهید 🙂