انواع متفاوتی از پایه دوربین مداربسته با توجه به نیازها و شرایط نصب متفاوت وجود دارد. در این مطلب با این پایه های بیشتر آشنا خواهید شد.

کاربرد پایه دوربین مداربسته

استفاده از پایه دوربین عموما با یک عدف صورت می گیرد و آن نصب دوربین در شرایطی است که با بدنه دوربین تناسبی ندارد. هرچه این شرایط و کاربری شما پیچیده تر باشد طبیعتا شکل و نوع پایه نیز پیچیده تر خواهد بود.

انواع پایه دوربین مداربسته

انواع بسیار متفاوتی از پایه های دوربین با توجه به شرایط متفاوت وجود دارد اما برخی از رایجترین آنها را در اینجا بررسی می کنیم:

  • پایه های افقی: پایه افقی طوری ساخته شده که بر روی دیوار نصب شده و دوربین را بر روی خود نگه می دارد. طول این نوع پایه ها معمولا بیش از 50 سانتی متر نمی شود.
  • پایه دام: از پایه های دام برای نصب دیواری دوربین های مداربسته دام استفاده می شود. از انجایی که حالت استاندارد نصب دوربین های دام بر روی سقف است در صورتی که نیاز به نصب دوربین بر روی دیوار باشد باید از این پایه ها استفاده کرد. انواع دیگری از این پایه ها امکان نصب آداپتور و اتصالات در داخل پایه را نیز فراهم می کنند.
  • پایه های عمودی: پایه های عمودی معمولا برای بالاتر بردن ارتفاع نصب دوربین مورد استفاده قرار میگیرند. این پایه ها شرکلی دکل مانند دارند و بر روی سطحی افقی نصب می شوند. دوربین نیز معمولا بر روی دستک یا بدنه پایه نصب می شود. در موارد خاص ممکن است پایه افقی را بر روی سقف و جهت پایین آوردن ارتفاع نصب دوربین نصب کنند.
  • پایه های عصایی: پایه های عصایی دارای شکلی زاویه دار در قسمت انتهایی خود هستند. این قسمت امکان کاربری بیشتر از پایه را به شما میدهد به این صورت که می توان زاویه ای متفاوت از زاویه نصب پایه را برای دید دوربین انتخاب کرد.
  • پایه های نصب روی لوله: پایه های نصب روی لوله زمانی مورد استفاده قرار میگیرند که شما نیاز به نصب دروبین بر روی لوله ای گرد داشته باشید. این پایه از بست های سیمی برای نگه داشتن دوربین بر روی لوله استفاده می کند که در زمان نصب بر روی لوله محکم می شوند.

جنس پایه

جنس پایه های دوربین مداربسته معمولا از پلاستیک، المینیوم یا آهن است.

  • پلاستیک: پایه های پلاستیکی ارزان قیمت و سبک هستند. از آنجایی که پلاستیک مقاومت فیزیکی بالایی ندارد و شکننده است معمولا این پایه های بلند یا قوی را از این جنس نمی سازند.
  • آلمینیوم: پایه های آلمینیومی نسبت به پایه های پلاستیک مقاوم تر هستند و شکنندگی کمتری دارند اما هزینه آنها بالاتر از این پایه هاست. معمولا از المینیوم برای ساخت پایه های تا 30 سانتی و پیش ساخته استفاده میشود.
  • آهن: پایه های آهنی معمولا در محل نصب ساخته می شوند. آهن نسبت به آلمینیوم مقاوم تر و ارزان تر است اما سنگینی و ظاهر پایه های آهنی از نقاظ ضعف آن به شمار می رود.

پایه های پن تیلت

این پایه های نوعی پایه متحرک هستند که امکان چرخش دوربین در جهات مختلف و همچنین تغییر زاویه افقی دوربین به صورتی محدود را ایجاد می کنند. در گذشته که استفاده از دوربین های اسپید دام یا گردان رایج نبود استفاده از این پایه ها روشی برای کنترل دوربین از راه دور بود. امروز استفاده از این پایه ها بسیار محدود شده است.

پیشنهاد کارشناسان نصب دوربین مداربسته

یکی از مشکلات رایج در بازار فروش و نصب دوربین مدار بسته، وجود برندهای فیک و تقلبی است که انتخاب را برای مشتریان سخت کرده است. از طرفی گروهی از مشتریان براین باورند که برندهای اصلی، گران قیمت هستند بنابراین هرچه هزینه بیشتری پرداخت کنیم کالای بهتری را خریداری کرده ایم. این موضوع به طور صد در صدی صحیح نیست و برندهای فیک نیز ممکن است با قیمتی بالا به فروش برسد. بنابراین توصیه می شود برای خرید دوربین مداربسته به نمایندگی های مجاز برندهای معتبر مراجعه نمایید. همچنین برای دریافت مشاوره رایگان با شماره زیر با کارشناسان ما تماس بگیرید:

021-88500020

به این مطلب امتیاز دهید 🙂