سنسور، حسگر یا چیپ تصویر یکی از اجزای تشکیل دهنده یک دوربین مدار بسته است. نقشی که این جز ایفا می کند در واقع دریافت نور و رساندن آن به لنز دوربین بوده و این کار را از طریق تبدیل فوتون های نوری به سیگنال های الکتریکی انجام می دهد. از جمله سنسور های رایجی که در ساختار دوربین های مدار بسته بکار می رود می توان به سنسورهای  CMOS و CCD اشاره نمود.

علاوه بر موارد ذکر شده که رایج ترین انواع سنسور بکار رفته در دوربین های مداربسته محسوب می گردند، چندین نوع سنسور دیگر نیز در این دوربین ها مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از این موارد سنسور EFFIO است که جزء سنسورهای CCD محسوب می گردد و تولید کننده آن شرکت سونی است. با توجه به اینکه این نوع سنسور حساسیت بالایی نسبت به نور دارد دارای کارایی فوق العاده ای است و می تواند تصاویری با کیفیت و رنگ های زنده و واقعی را به نمایش بگذارد. این سنسور در انواع مختلفی با ویژگی های متفاوتی تولید می گردند. دوربین هایی که مجهز به چیپ تصویر Effio هستند قادرند تصاویری با وضوح و کیفیت بالایی را به نمایش بگذارند که دارای نویز کمتری نیز هستند.

نحوه عملکرد سنسور Effio

Effio مخفف عبارت (Enhanced Features and Fine Image Processor) به معنی ویژگی های بهبود یافته و پردازشگر پر قدرت است. این ویژگی های بهبود یافته سنسور Effio را نسبت به سایر رقیبانش متمایز می کند. از جمله این ویژگی ها می توان به فرکانس خروجی آن اشاره کرد. فرکانس خروجی Effio به مراتب بالاتر از سایر سنسور هاست. همچنین این امر باعث می شود تا رزولوشنی که ارائه می کند بسیار بالاتر بوده و جدای از فناوری مگاپیکسلی در دوربین های تحت شبکه باشد. در نتیجه تصاویری که ارائه می کند وضوح بالاتری خواهند داشت.

دوربین های مداربسته که از سنسور Effio استفاده می کنند از سیستم پیشرفته تصحیح و بهبود رنگ ها در تصاویر بهره می برند و به همین دلیل نیز می توانند تصاویر با رنگ های واقعی و زنده را به نمایش بگذارند. همچنین برای کاهش نویز در تصاویر نیز از فناوری های 2D-DNR و 3D-DNR بهره می برد.

همانطور که می دانید زمانی که در دوربین از حالت زوم الکترونیکی (E-ZOOM) و غیرمکانیکی استفاده می کنید و بر روی نقطه مورد نظر متمرکز می شوید از کیفیت تصویر کاسته شده و تار می گردد. اما با وجود فناوری بکار رفته در چیپ تصویر Effio این اتفاق نمی افتد و چنانچه از دوربین های با قدرت زوم بالا استفاده می کنید می توانید این کار را بدون افت کیفیت در تصاویر انجام دهید.

پیشنهاد کارشناسان نصب دوربین مداربسته

یکی از مشکلات رایج در بازار فروش و نصب دوربین مدار بسته، وجود برندهای فیک و تقلبی است که انتخاب را برای مشتریان سخت کرده است. از طرفی گروهی از مشتریان براین باورند که برندهای اصلی، گران قیمت هستند بنابراین هرچه هزینه بیشتری پرداخت کنیم کالای بهتری را خریداری کرده ایم. این موضوع به طور صد در صدی صحیح نیست و برندهای فیک نیز ممکن است با قیمتی بالا به فروش برسد. بنابراین توصیه می شود برای خرید دوربین مداربسته به نمایندگی های مجاز برندهای معتبر مراجعه نمایید. همچنین برای دریافت مشاوره رایگان با شماره زیر با کارشناسان ما تماس بگیرید:

021-88500020

به این مطلب امتیاز دهید 🙂