دسته ی 6 و یا (Category 6 (CAT6 یک استاندارد کابل شبکه است که ارتباط بین دو یا چند سیستم و یا دوربین مدار بسته را برقرار می کند. CAT6 در واقع نسل ششم کابل زوج شبکه ای است و ساختاری دو به دو به هم تابیده دارد. این نوع کابل شبکه، در دو طرف خود، دارای رابط RJ-45 است که اطلاعات را ارسال و دریافت می کند. CAT6، از چهار جفت سیم مسی، با رنگ های اصلی سبز، نارنجی، آبی و قهوه ای و همچنین رنگ های فرعی سفید سبز، سفید نارنجی، سفید آبی و سفید قهوه ای تشکیل شده است. این نوع کابل ها می توانند از پهنای باند 250 مگا هرتز پشتیبانی کرده و با طول 100متر، اطلاعات را با خطای کم و سرعت بالا (1000 BASET) انتقال دهند.
البته در صورتی که بخواهیم اطلاعات را با سرعت 10 گیگابایت انتقال دهیم لازم است که طول آن را به حدود 50 متر کاهش دهیم.

CAT6A و CAT6E چیست؟

کابل CAT6A و CAT6E، دارای پهنای باندی به ترتیب، 500 و 650 مگاهرتز است و در طول مسیر 100 متر، انتقال داده را با سرعت 10 گیگابایت بر ثانیه پشتیبانی می کنند. این کابل ها از پوشش و محافظ شیلد قوی ای برخوردار اند که سبب کاهش نویزهای داخلی و خارجی کابل می شوند. در نتیجه این کابل ها در مقایسه با CAT6 پوشش ضخیم تری دارند و عملکرد آن ها بهبود یافته است.

انواع محافظ های کابل های شبکه

کابل های شبکه، معمولا دارای محافظ و پوشش های متنوعی هستند که بسته به نیاز و کاربردی که دارند، در محیط های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. اغلب برای سیستم های نظارتی، دو نوع کابل CAT-6 UTP و CAT-6 SFTP استفاده می شود. UTP به دلیل روکش سیم ها و عدم شیلد محافظ، معمولا برای محیط های داخلی و SFTP به دلیل بهره گیری از شیلد محافظ و روکش ورقه ای، برای محیط های بیرونی و مسیر طولانی کارایی دارد.

مطالب پیشنهادی:

پیشنهاد کارشناسان نصب دوربین مداربسته

یکی از مشکلات رایج در بازار فروش و نصب دوربین مدار بسته، وجود برندهای فیک و تقلبی است که انتخاب را برای مشتریان سخت کرده است. از طرفی گروهی از مشتریان براین باورند که برندهای اصلی، گران قیمت هستند بنابراین هرچه هزینه بیشتری پرداخت کنیم کالای بهتری را خریداری کرده ایم. این موضوع به طور صد در صدی صحیح نیست و برندهای فیک نیز ممکن است با قیمتی بالا به فروش برسد. بنابراین توصیه می شود برای خرید دوربین مداربسته به نمایندگی های مجاز برندهای معتبر مراجعه نمایید. همچنین برای دریافت مشاوره رایگان با شماره زیر با کارشناسان ما تماس بگیرید:

021-88500020

به این مطلب امتیاز دهید 🙂