منبع تغذیه یا آداپتور دوربین مداربسته دستگاهی است که برای تغییر ولتاژ برق شهر به ولتاژ مناسب دوربین های مداربسته از آن استفاده می شود. در این مطلب با این دستگاه بیشتر آشنا خواهیم شد.

وظیفه منبع تغذیه دوربین مداربسته

وظیفه اصلی منبع تغذیه یا آداپتور دوربین مداربسته تغییر ولتاژ برق شهر از 220 ولت به ولتاژ مناسب برای دوربین های مداربسته (معمولا 12 ولت) است. این منابع همچنین شکل جریان را از حالت متناوب یا AC به فرم مستقیم یا DC در می آورند که برای دوربین ها مناسب است.

منابع تغذیه دوربین باید بتوانند توان کافی برای تعداد دوربین هایی که می خواهند از طریق آن تغذیه شوند را تامین کنند. معمولا در بازار سیستم های حفاظتی به جای اشاره به توان میزان جریان خروجی آداپتور مورد توجه قرار می گیرد که نهایتا کاربردی مشابه دارد.

چطور منبع تغذیه مناسب را انتخاب کنیم؟

دو عامل اصلی در انتخاب منبع تغذیه دوربین های مداربسته وجود دارد:

  • ولتاژ: ولتاژ ورودی منابع تغذیه در ایران 220 ولت و خروجی آن معمولا 12 ولت باشد.
  • جریان: جریان خروجی منبع با توجه به تعداد و نوع دوربین هایی که باید تغذیه شوند انتخاب می شود.

جریان منبع تغذیه چقدر باید باشد؟

(برای اطلاعات بیشتر به مطلب مصرف برق دوربین مداربسته مراجعه کنید.)

دوربین های مداربسته با چیچ تصویر CMOS معمولا توان مصرفی بین 5 تا 10 وات دارند که جریان مصرفی آنها را کمتر از 1 آمپر خواهد کرد. بنابراین برای تغذیه یک دوربین مداربسته باید از آداپتوری 1 آمپری استفاده کرد. در برخی موارد برای اطمینان بیشتر و افزایش طول عمر آداپتور از آداپتور 2 آمپر نیز برای همین کاربری استفاده می شود.

در صورتی که بخواهید چند دوربین را به صورت همزمان تغذیه کنید به جای آداپتور باید از منبع تغذیه صنعتی استفاده کنید. منابع تغذیه معمولا در محل های کوچک با کابل کشی کمتر از حداکثر 70 متر برای هر دوربین بسیار مناسب هستند.

پیشنهاد کارشناسان نصب دوربین مداربسته

یکی از مشکلات رایج در بازار فروش و نصب دوربین مدار بسته، وجود برندهای فیک و تقلبی است که انتخاب را برای مشتریان سخت کرده است. از طرفی گروهی از مشتریان براین باورند که برندهای اصلی، گران قیمت هستند بنابراین هرچه هزینه بیشتری پرداخت کنیم کالای بهتری را خریداری کرده ایم. این موضوع به طور صد در صدی صحیح نیست و برندهای فیک نیز ممکن است با قیمتی بالا به فروش برسد. بنابراین توصیه می شود برای خرید دوربین مداربسته به نمایندگی های مجاز برندهای معتبر مراجعه نمایید. همچنین برای دریافت مشاوره رایگان با شماره زیر با کارشناسان ما تماس بگیرید:

021-88500020

به این مطلب امتیاز دهید 🙂