دوربین مداربسته باکس (Box CCTV Camera) نوعی خاص از دوربین مداربسته است که معمولا در کاربردهای تخصصی تر از آن استفاده می شود. دوربین های باکس امکان تعویض لنز را دارند و از طریق این امکان می توان از آنها در شرایط خاصی استفاده کرد.

چرا اسم این دوربین های باکس است؟

نام این نوع از دوربین های مداربسته بیشتر برای اشاره به شکل بدنه آنها مورد استفاده قرار می گیرد. واژه باکس (به معنای جعبه یا مکعب) برای اشاره به شکل مکعبی بدنه این دوربین ها استفاده می شود. گرچه ممکن است بدنه این دوربین ها همیشه این شکل را نداشته باشد.

دوربین های باکس چه مشخصه های متفاوتی نسبت به بقیه دوربین های مداربسته دارند؟

مهمترین مشخصه دوربین های باکس، امکان نصب لنز خارجی بر روی آنهاست. این قابلیت باعث شده در شرایطی که نیاز به نصب دوربین با مشخصات لنز خاص است همیشه از دوربین های باکس استفاده شود. همانطور که قبلا گفته شد این دوربین ها، دوربین های تخصصی هستند و در کاربردهای عادی به ندرت مورد استفاده قرار می گیرند. این دوربین ها همچنین معمولا ضدآب نیستند، پس در صورت نیاز به نصب بیرونی باید حتما در قاب قرار بگیرند.

گرچه دوربین های باکس معمولا از کیفیت بالاتری نسبت به دوربین های عادی برخورداند اما این موضوع الزامی نیست و دیگر مشخصات آنها مانند رزولوشن تصویر، بازه داینامیک، حساسیت به نور و دیگر مشخصات آنها تفاوت چندانی با دوربین های عادی نداشته باشد.

چه زمانی از دوربین باکس استفاده کنم؟

همانطور که گفته شد دوربین های باکس امکان نصب لنز خارجی دارند. در صورتیکه درکاربردی خاص نیاز به لنزی با زاویه دید یا مشخصات خاص داشتید که بر روی دوربین های عادی وجود نداشت باید از دوربین باکس استفاده کنید.

پیشنهاد کارشناسان نصب دوربین مداربسته

یکی از مشکلات رایج در بازار فروش و نصب دوربین مدار بسته، وجود برندهای فیک و تقلبی است که انتخاب را برای مشتریان سخت کرده است. از طرفی گروهی از مشتریان براین باورند که برندهای اصلی، گران قیمت هستند بنابراین هرچه هزینه بیشتری پرداخت کنیم کالای بهتری را خریداری کرده ایم. این موضوع به طور صد در صدی صحیح نیست و برندهای فیک نیز ممکن است با قیمتی بالا به فروش برسد. بنابراین توصیه می شود برای خرید دوربین مداربسته به نمایندگی های مجاز برندهای معتبر مراجعه نمایید. همچنین برای دریافت مشاوره رایگان با شماره زیر با کارشناسان ما تماس بگیرید:

021-88500020

به این مطلب امتیاز دهید 🙂