تکنولوژی دوربین مداربسته HD-SDI یکی از تکنولوژی های مورد استفاده برای انتقال تصاویر دوربین های مداربسته است. این تکنولوژی در کنار تکنولوژی های AHD، IP، HDCVI و HDTVI یکی از روش های انتقال با کیفیت تصاویر مداربسته است.

تکنولوژی HD-SDI چگونه به وجود آمد؟

تکنولوژی HD-SDI یکی از زیر شاخه های تکنولوژی SDI است که اولین بار در سال 1998 برای انتقال تصاویر با کیفیت HD و Full HD مورد استفاده قرار گرفت. این تکنولوژی اولین بار در سال 2010 برای دوربین های مداربسته به کار گرفته شد و امکان انتقال تصاویر با کیفیت بالا برای دوربین های مداربسته را به وجود آورد.

تکنولوژی HD-SDI چطور کار می کند؟

تکنولوژی SDI یک تکنولوژی دیجیتال و سریال است. در دوربین های IP اطلاعات دیجیتال به صورت موازی از طریق چندین رشته سیم به هم تابیده انتقال پیدا می کنند، در سیستم HDSDI هم اطلاعات به صورت دیجیتال انتقال می یابند اما این انتقال به صورت سری انجام می شود و در نتیجه می توان از کابل کواکسیال نیز برای انتقال اطلاعات استفاده کرد. از انجایی که اطلاعات به صورت دیجیتال در این تکنولوژی انتقال پیدا می کند و هیچ تبدیلی روی آن صورت نمی گیرد سیستم HDSDI یکی از با کیفیت ترین تکنولوژی های انتقال تصویر است.

نقاط قوت و ضعف این تکنولوژی نسبت به تکنولوژی های مشابه در چیست؟

سیستم HDSDI در واقع از خانواده سیستم های آنالوگ HD نیست. این سیستم به مراتب به سیستم IP نزدیک تر است اما از انجایی که از بستر کواکسیال برای انتقال اطلاعات در آن استفاده می شود بسیاری آن را در بین تکنولوژی های آنالوگ HD طبقه بندی میکنند.

بزرگترین نقطه قوت سیستم HDSDI کیفیت تصویر بالای در این سیستم است. میتوان گفت این تکنولوژی بالاترین کیفیت را در بین تمامی تکنولوژی های HD موجود داراست. در مقابل اما سیستم HDSDI تا حد زیادی حساس به کیفیت کابل و اتصالات است و بیشترین طول کابل کشی حتی با استفاده از بهترین کیفیت کابل نیز برای این تکنولوژی کمتر از 300 متر است. عیب یابی تجهیزات در این سیستم نیز نسبت به تکنولوژی های آنالوگ HD دیگر به مراتب پیچیده تر است و البته قیمت آن امکان رقابت را از این سیستم تا حد زیادی گرفته. از همین رو رشد استفاده از دوربین های HDSDI پس از مدت کوتاهی از معرفی آنها متوقف شد و در حال حاضر در کاربری های تخصصی تر مورد استفاده قرار می گیرند.

جدول مقایسه نسل های مختلف تکنولوژی SDI

[table id=11 /]

پیشنهاد کارشناسان نصب دوربین مداربسته

یکی از مشکلات رایج در بازار فروش و نصب دوربین مدار بسته، وجود برندهای فیک و تقلبی است که انتخاب را برای مشتریان سخت کرده است. از طرفی گروهی از مشتریان براین باورند که برندهای اصلی، گران قیمت هستند بنابراین هرچه هزینه بیشتری پرداخت کنیم کالای بهتری را خریداری کرده ایم. این موضوع به طور صد در صدی صحیح نیست و برندهای فیک نیز ممکن است با قیمتی بالا به فروش برسد. بنابراین توصیه می شود برای خرید دوربین مداربسته به نمایندگی های مجاز برندهای معتبر مراجعه نمایید. همچنین برای دریافت مشاوره رایگان با شماره زیر با کارشناسان ما تماس بگیرید:

021-88500020

به این مطلب امتیاز دهید 🙂