کیفیت تصاویر یک فاکتور بسیار مهم در دوربین های مداربسته است. در حال حاضر تولید کنندگان، دوربین های مگاپیکسلی، با کیفیت تصویر بالا، مجهز به لنزهای مرغوب و با قیمتی مناسب تولید می کنند. با این حال، کیفیت تصاویر ارائه شده تنها به مگاپیکسل دوربین محدود نمی گردد بلکه عواملی همچون رنگ، کنتراست و …نیز بر آن تاثیرگذار است. یکی دیگر از عوامل، شرایط جوی است، که تاثیر بسزایی بر کیفیت تصویر دوربین های مداربسته دارد. شرایط جوی بد مانند باران، بخار، گرد و غبار و مخصوصا مه گرفتگی می تواند به طرز چشمگیری کیفیت تصاویر را کاهش  دهند.

کیفیت تصاویر در هوای با نور کافی و آفتابی نسبت به هوای بارانی، غبار آلود و مه گرفته می تواند تفاوت چشمگیری داشته باشد. اغلب ذرات معلق حاوی رطوبت و بخار دلیل اصلی کاهش کیفیت تصاویر می باشند. میزان پایین کنتراست در زمان مه گرفتگی، باعث کاهش کیفیت تصویر می شود. در نتیجه جزئیات تصویر به خوبی قابل دیدن نیست.  اما وجود این عوامل طبیعی نباید بر عملکرد دوربین های مداربسته در کنترل و نظارت خللی وارد نماید. در واقع اینکه تحت شرایط بد آب و هوایی نتوان حرکت و نوع سوژه را در تصاویر تشخیص داد، مشکل بزرگی محسوب می گردد. دوربین های مورد استفاده در فضاهای روباز می بایست کارایی لازم را داشته باشند و حتی در شرایط مه گرفتگی و … نیز تصاویری واضح ارائه دهند.

دوربین مداربسته ضد مه و گرد و غبار (Defog)

نحوه عملکرد تکنولوژی Defog

تکنولوژی Defog موجود در دوربین های مداربسته جهت حل مشکلات موجود در نظارت بر محیط های روباز این مشکل را بر طرف کرده است و با استفاده از آن، می توان تصاویری با کیفیت مناسب در هنگام مه گرفتگی یا وجود گرد و غبار داشت.

نحوه عملکرد این فناوری بدین شکل است که الگوریتم تقویت کنتراست قبل از ارسال و فرآیند فشرده سازی، در دوربین به سیگنال ویدئویی اضافه می شود و میزان بهبود کیفیت تصویر بر اساس چگالی مه صورت می گیرد. این الگوریتم دو مرحله ای است:

1. تشخیص چگالی مه در تصویر

2. بازسازی و تصحیح سیگنال ویدئویی

این الگوریتم تراکم پیچیدگی های تصویر را پیکسل به پیکسل تحلیل کرده و بر کنتراست و وضوح تصویر می افزاید. به دلیل اینکه تنظیمات این الگوریتم در داخل دوربین انجام می گیرد، در نتیجه هیچ گونه تاخیری در ارسال تصاویر اتفاق نمی افتد. وجود این فناوری دیجیتال در دوربین های مدار بسته باعث گردیده تا بتوان از آنها در بسیاری از پروژه های نظارتی در سطح شهر، جاده ها، فرودگاه ها و کنترل ترافیک تحت شرایط آب و هوایی گوناگون استفاده نمود.

پیشنهاد کارشناسان نصب دوربین مداربسته

یکی از مشکلات رایج در بازار فروش و نصب دوربین مدار بسته، وجود برندهای فیک و تقلبی است که انتخاب را برای مشتریان سخت کرده است. از طرفی گروهی از مشتریان براین باورند که برندهای اصلی، گران قیمت هستند بنابراین هرچه هزینه بیشتری پرداخت کنیم کالای بهتری را خریداری کرده ایم. این موضوع به طور صد در صدی صحیح نیست و برندهای فیک نیز ممکن است با قیمتی بالا به فروش برسد. بنابراین توصیه می شود برای خرید دوربین مداربسته به نمایندگی های مجاز برندهای معتبر مراجعه نمایید. همچنین برای دریافت مشاوره رایگان با شماره زیر با کارشناسان ما تماس بگیرید:

021-88500020

به این مطلب امتیاز دهید 🙂