بیشتر دوربین های مداربسته تحت شبکه جدید، دارای اسلات کارت حافظه هستند. این نوع از دوربین های مداربسته، می توانند بدون نیاز به دستگاه ضبط NVR، تصاویر ثبت شده را ذخیره نمایند.  این ویژگی بسیار جالبی است زیرا با وجود آن دوربین مداربسته می تواند همانند دوربین های معمولی تصاویر را بر روی کارت حافظه ذخیره کند. اصطلاح Built-in Micro SD در دوربین های مدار بسته، به معنی وجود قسمتی داخلی برای خواندن و استفاده از کارت حافظه است. زمانی که به مشخصات موجود در دیتاشیت یک دوربین IP نگاه می کنید، مشاهده می کنید که بسیاری از آنها از کارت های حافظه SD، SDHC و SDXC پشتیبانی می کنند. اما دقیقا هر کدام چه معنی دارند؟ این نام ها مربوط به حداکثر ظرفیت ذخیره سازی کارت ها است، جدول زیر جزئیات مربوط به هر کدام را نشان می دهد:

Capacity Abbreviaton Type
Up to 2GB SD Secure Digital
4GB to 32GB SDHC Secure Digital High Capacity
32GB+ to 2TB SDXC Secure Digital High Extended Capacity

ظرفیت کارت نیز از جمله موارد مهم برای ذخیره تصاویر است. ظرفیت کارت حافظه با توجه به نوع دوربین ها، می تواند تا حدود 128 گیگابایت باشد که امکان ذخیره تصاویر ویدئویی را تقریبا به مدت یک هفته فراهم می کند. جدول زیر ارزش های تقریبی هر مورد را نشان می دهد:

2GB 4GB 8GB 16GB 32GB Type
408 820 1650 3302 6400 Pictures
50 minutes 100 minutes 200 minutes 400 minutes 800 minutes SD Video
30 minutes 60 minutes 120 minutes 240 minutes 480 minutes HD Video

از جمله قابلیت های های بارز این دوربین، می توان به امکان ضبط تصاویر، مستقل از دستگاه های ضبط اشاره نمود. بنابراین در صورتی که به هر دلیلی ارتباط میان دوربین و دستگاه قطع شود، دوربین می تواند به صورت خودکار، تصاویر را در داخل SD Card ذخیره کند. وجود این قابلیت در دوربین های مداربسته یک راه اقتصادی برای نگهداری از تصاویر ضبط شده در هنگام خرابی دستگاه ضبط NVR است.

در کنار مزایای ذکر شده این دوربین ها دارای معایبی نیز هستند. از مشکلات این دوربین های مداربسته، می توان به ظرفیت کم کارت های حافظه اشاره کرد. فضای ذخیره سازی این SD کارت ها در مدت زمان کمی کوتاه اشغال می شود. در نتیجه بهتر است از این قابلیت بیشتر به منظور یک قابلیت پشتیبان و در مواقع اضطراری استفاده گردد. به طور کلی از لحاظ امنیتی، توصیه می گردد ذخیره سازیی تصاویر در کارت های حافظه، انجام نشود. زیرا روش چندان قابل اطمینانی نیست.

پیشنهاد کارشناسان نصب دوربین مداربسته

یکی از مشکلات رایج در بازار فروش و نصب دوربین مدار بسته، وجود برندهای فیک و تقلبی است که انتخاب را برای مشتریان سخت کرده است. از طرفی گروهی از مشتریان براین باورند که برندهای اصلی، گران قیمت هستند بنابراین هرچه هزینه بیشتری پرداخت کنیم کالای بهتری را خریداری کرده ایم. این موضوع به طور صد در صدی صحیح نیست و برندهای فیک نیز ممکن است با قیمتی بالا به فروش برسد. بنابراین توصیه می شود برای خرید دوربین مداربسته به نمایندگی های مجاز برندهای معتبر مراجعه نمایید. همچنین برای دریافت مشاوره رایگان با شماره زیر با کارشناسان ما تماس بگیرید:

021-88500020

به این مطلب امتیاز دهید 🙂