دوربین مداربسته تحت شبکه (دوربین IP) دسته ای از دوربین های مداربسته هستند که انتقال اطلاعات در آنها از طریق پروتکل های شبکه صورت می گیرد. به این دروبین ها دوربین مداربسته دیجیتال نیز می گویند.

دوربین مداربسته تحت شبکه چطور کار می کند؟

دوربین تحت شبکه یا IP در واقع ترکیبی از دوربین و یک کامپیوتر است. در دوربین های تحت شبکه روند ساخت تصویر دوربین تا حد زیادی مشابه دوربین آنالوگ است (البته چیپ تصویر های این دوربین ها متفاوت هستند). پس از تشکیل تصویر، آنها به صورت اطلاعات اولیه به کامپیوتر کوچک موجود در دوربین ارسال می شود. این کامپیوتر کوچک که معمولا با نوع خاصی از سیستم عامل لینوکس مجهز شده، اطلاعات را آنالیز کرده و آنها را به صورت پروتکل های شبکه در خواهد آورد. از این طریق شما خواهید توانست دوربین را در شبکه به صورت یک عضو مشخص شناسایی کرده و تصاویر آن را دریافت یا ضبط کنید.

تحت شبکه بودن دوربین چه مزایایی دارد؟

از جهت اول این کار امکان انتقال اطلاعات در حجم بسیار بالا را برای دوربین های با کیفیت بالا فراهم می کند. از طرف دیگر تمام روشهای انتقال پیشرفته اطلاعات مانند آنتن های رادیویی دیجیتال، سیستم های وای فای، فیبر نوری و … بر مبنای پروتکل های شبکه هستند. استفاده از دوربین ها در این بستر امکانات بسیار زیادی را برای شما فراهم می کند.

مقایسه مختصر دوربین مداربسته آنالوگ و شبکه

دوربین های شبکه به نسبت دوربین های آنالوگ یک نسل جدید از دوربین مداربسته محسوب می شوند. فروش دوربین های تحت شبکه به صورت سالیانه در حال افزایش است و این بیشتر به دلیل مزیت های بسیار بالای این دسته از دوربین ها به نسبت دوربین های مداربسته آنالوگ است.

چرا در ایران بیشتر از دوربین های مداربسته آنالوگ استفاده می شود؟

استفاده از دوربین های آنالوگ به دو دلیل اصلی در ایران با محبوبیت بیشتری همراه است:

* قیمت: گرچه قیمت دوربین های تحت شبکه در حال کاهش است اما با این حال قیمت این تجهیزات به نسبت دوربین های آنالوگ همچنان بالاست و این موضوع استفاده از آنها را برای بسیاری از کاربردهای عادی مانند منازل و دفاتر کوچک محدود می کند.

* پیچیدگی های فنی: بسیاری از فعالان و نصابان بازار سیستم های حفاظتی تسلط فنی کافی برای نصب دوربین های تحت شبکه را ندارند و از این رو استفاده از این دوربین ها را توصیه نمی کنند.

چه زمانی دوربین مداربسته شبکه را انتخاب کنم؟

به صورت کلی در صورتی که امکان پرداخت برای خرید دوربین شبکه را دارید استفاده از آن را به علت مزیت های زیاد آن توصیه می کنم اما این کار در صورتی که امنیت محل از اهمیت بالایی برخوردار است کاملا ضروری می شود.

فروش دوربین مداربسته تحت شبکه

برای خرید دوربین مداربسته تحت شبکه یا دریافت لیست قیمت این محصولات با ما تماس بگیرید.

پیشنهاد کارشناسان نصب دوربین مداربسته

یکی از مشکلات رایج در بازار فروش و نصب دوربین مدار بسته، وجود برندهای فیک و تقلبی است که انتخاب را برای مشتریان سخت کرده است. از طرفی گروهی از مشتریان براین باورند که برندهای اصلی، گران قیمت هستند بنابراین هرچه هزینه بیشتری پرداخت کنیم کالای بهتری را خریداری کرده ایم. این موضوع به طور صد در صدی صحیح نیست و برندهای فیک نیز ممکن است با قیمتی بالا به فروش برسد. بنابراین توصیه می شود برای خرید دوربین مداربسته به نمایندگی های مجاز برندهای معتبر مراجعه نمایید. همچنین برای دریافت مشاوره رایگان با شماره زیر با کارشناسان ما تماس بگیرید:

021-88500020

به این مطلب امتیاز دهید 🙂