بدنه دوربین مداربسته یکی از قسمت های اصلی آن است که وظیفه محافظت از دوربین با توجه به شرایط نصب را برعهده دارد. در این مطلب با انواع بدنه دوربین مداربسته آشنا خواهید شد.

جنس بدنه

بدنه دوربین های مداربسته پلاستیکی یا فلزی است. بدنه های پلاستیکی محدود به دوربین های دام و باکس است. استفاده از بدنه های پلاستیکی به دلیل کمتر شدن هزینه های ساخت دوربین است. استفاده از بدنه های فلزی به علت مقاومت فیزیکی بالاتر برای دوربین های رایجتر است.

در برخی از دوربین های با بدنه پلاستیکی از طلق پلاستیکی به جای شیشه استفاده می شود که با توجه به آسیب پذیری اصلا توصیه نمی شود.

رنگ بدنه دوربین مداربسته

دوربین های با بدنه پلاستیکی معمولا فاقد رنگ هستند. اما برای دوربین های با بدنه فلزی استانداردترین روش استفاده از رنگ الکترواستاتیک کوره ای است. در صورتی که رنگ فاقد این خصوصیات باشد در طول زمان به راحتی دچار ریختگی می شود.

استاندارد ها

استاندارد های متفاوتی برای ارزیابی خصوصیات مختلف از بدنه دوربین مورد استفاده قرار میگیرند اما اصلی ترین آنها دو استاندارد زیر هستند:

  • استاندارد IP: مشخص کننده میزان مقاومت بدنه دوربین نسبت به ورود آب و گرد و غبار است. این استاندارد مقاومت بدنه را از طریق دو عدد بعد از حروف IP نشان می دهد. برای اطلاعات بیشتر در رابطه با این استاندارد و دسترسی به جداول آن به مطلب استاندارد IP مراجعه کنید.
  • استاندارد IK: این استاندارد مشخص کننده میزان مقاومت فیزیکی دوربین در مقابل ضربات است. در این استاندارد نیز مقاومت فیزیکی از طریق یک عدد دورقمی بعد از حروف IK مشخص می شود. برای اطلاعات بیشتر در رابطه با این استاندارد و دسترسی به جداول به مطلب استاندارد IK مراجعه کنید.

انواع بدنه دوربین مداربسته

انواع متفاوتی از بدنه دوربین مداربسته با توجه به کاربری و شرایط نصب وجود دارد، رایج ترین شکل های آن عبارتند از:

  • دوربین مداربسته دام: معمولا به صورت سقفی و در محیطهای مسقف نصب می شوند.
  • دوربین مداربسته بولت: معمولا به صورت دیواری و در محیطهای غیر مسقف نصب می شود.
  • دوربین مداربسته باکس: معمولا فاقد لنز است و در محیطهای داخلی نصب میشود. برای نصب بیرونی باید از کاور مناسب برایاین دوربین استفاده شود.
  • دوربین مداربسته اسپیددام: برای نظارت خاص استفاده می شود و امکان گردش دوربین در جهات مختلف و زوم کردن را ایجاد می کند.
  • دوربین مداربسته چشم ماهی: معمولا به صورت سقفی نصب می شود تا امکان دید با بیشتری زاویه را ایجاد کند.
  • دوربین مداربسته مینیاتوری: خصوصیت اصلی بدنه این دوربین ها کوچک بودن آن است. عموما در محیطهای مسقف مورد استفاده قرار می گیرد.

پیشنهاد کارشناسان نصب دوربین مداربسته

یکی از مشکلات رایج در بازار فروش و نصب دوربین مدار بسته، وجود برندهای فیک و تقلبی است که انتخاب را برای مشتریان سخت کرده است. از طرفی گروهی از مشتریان براین باورند که برندهای اصلی، گران قیمت هستند بنابراین هرچه هزینه بیشتری پرداخت کنیم کالای بهتری را خریداری کرده ایم. این موضوع به طور صد در صدی صحیح نیست و برندهای فیک نیز ممکن است با قیمتی بالا به فروش برسد. بنابراین توصیه می شود برای خرید دوربین مداربسته به نمایندگی های مجاز برندهای معتبر مراجعه نمایید. همچنین برای دریافت مشاوره رایگان با شماره زیر با کارشناسان ما تماس بگیرید:

021-88500020

به این مطلب امتیاز دهید 🙂