تکنولوژی AHD توسط کمپانی کره ای با نام Nextchip به بازار عرضه شد. دوربین های تولید شده با تکنولوژی AHD در ابتدا تنها قابلیت ارائه تصاویر با کیفیت 1.4 مگاپیکسل را داشتند. اما به مرور زمان و ارتقا بازار رقابتی، شرکت نسخه 5 مگاپیکسلی از این دوربین را نیز روانه بازار نمود.

دوربین های Analog High Definition و یا به اختصار AHD، همانطور که از نام آن ها پیداست، در واقع دوربین هایی با قابلیت ارائه تصاویر آنالوگ با کیفیت بالا هستند. دوربین های مدار بسته AHD با نام دوربین های آنالوگ HD نیز خوانده می شوند.  هدف از تولید این نوع دوربین ها در واقع ارائه محصولی بود که بتواند ضعف های موجود در کیفیت پایین تصاویر ارسالی توسط دوربین های آنالوگ را جبران نموده و در عین حال  هزینه های بالای دوربین های تحت شبکه را نیز نداشته باشد.

نحوه عملکرد دوربین های مداربسته AHD چگونه است؟

انتقال دیتا در این دوربین ها در بستر آنالوگ صورت می گیرد. ابتدا تصاویر دریافت شده در چیپ AHDTX در دوربین پردازش شده و سپس از طریق کابل کواکسیال به  DVR منتقل می شوند. در DVR اطلاعات توسط چیپ  AHDRX دریافت و سپس به صورت دیجیتال ضبط می گردد. نکته بسیار مهم در این تکنولوژی، قابلیت انتقال تصاویر در حجم بیشتر و کیفیت بالاتر است.

 دوربین های مداربسته AHD چه مزایایی دارند؟

  1. توانایی ارائه تصاویر با روزولوشن بالا : دوربین های آنالوگ قدیمی تنها توانایی ارائه تصاویری با کیفیت 0.6 مگاپیکسل را داشتند. اما امروزه با تکنولوژی تعبیه شده در دوربین های  AHD این دوربین ها توانایی ارسال تصاویری تا 5 مگاپیکسل را نیز دارند.دوربین های مداربسته AHD چیست؟
  2. امکان ارسال تصاویر تا فواصل 500 متر: یکی از مشکلات معمول در راه اندازی یک سیستم مداربسته آنالوگ عدم ارسال صحیح تصاویر در فواصل بالاتر از 100 متر می باشد. دوربین های جدید  AHD  این قابلیت را دارند تا تصاویر را بر روی کابل  RG59 تا  فاصله 500 متر بدون هیچگونه قطعی و یا نویز ارسال نمایند.دوربین های مداربسته AHD چیست؟
  3.  استفاده از بستر ارزان قیمت آنالوگ مانند کابل RG59 و…: یکی از مزایای این دوربین ها این است که حساسیت بسیار کمتری نسبت به کیفیت کابل مورد استفاده در سیم کشی دارند.
  4. قیمت مناسب: دوربین های  AHD در هنگام ورود به بازار علیرغم کیفیت و عملکرد بهتر نسبت به دوربین های آنالوگ، قیمتی بسیار مناسب و برابر با آنها دارند. از این رو با استقبال گسترده ای از طرف مصرف کنندگان روبرو شدند. به طوریکه امروزه دیگر دوربین های آنالوگ به ندرت مورد استفاده قرار می گیرند.

پیشنهاد کارشناسان نصب دوربین مداربسته

یکی از مشکلات رایج در بازار فروش و نصب دوربین مدار بسته، وجود برندهای فیک و تقلبی است که انتخاب را برای مشتریان سخت کرده است. از طرفی گروهی از مشتریان براین باورند که برندهای اصلی، گران قیمت هستند بنابراین هرچه هزینه بیشتری پرداخت کنیم کالای بهتری را خریداری کرده ایم. این موضوع به طور صد در صدی صحیح نیست و برندهای فیک نیز ممکن است با قیمتی بالا به فروش برسد. بنابراین توصیه می شود برای خرید دوربین مداربسته به نمایندگی های مجاز برندهای معتبر مراجعه نمایید. همچنین برای دریافت مشاوره رایگان با شماره زیر با کارشناسان ما تماس بگیرید:

021-88500020

به این مطلب امتیاز دهید 🙂